جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 95917 |
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ |
130 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر و به نقل از ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده اظهار کرد: بحث عمده ما در حمل‌ونقل در خصوص ترانزیت کالاست و تمامی کشورهایی که در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار دارند سعی می‌کنند بار ترانزیت را از کشور خود عبور دهند. موضوع اصلی ایران […]

به گزارش ادراک خبر و به نقل از ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده اظهار کرد: بحث عمده ما در حمل‌ونقل در خصوص ترانزیت کالاست و تمامی کشورهایی که در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار دارند سعی می‌کنند بار ترانزیت را از کشور خود عبور دهند. موضوع اصلی ایران با کشور بلاروس نیز استفاده بهینه از کریدور شمال – جنوب با عبور کالا و بار از دو کشور و توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و ترکیبی بین دو طرف است.

وی ادامه داد: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های دوجانبه فی‌مابین، یک تفاهم‌نامه هم با آذربایجان، روسیه و بلاروس در جهت توسعه ترانزیتی موجود است و طبیعی است که هر تکنولوژی و ابزاری که بتواند به توسعه ترانزیت کمک کند مورد توجه کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید ایران از امکانات خوبی در کریدور شمال به جنوب برخوردار است و در کریدور شرقی – غربی نیز همانند کریدور شمالی – جنوبی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشور مناسب است.

وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر کشور ایران تلاش کرده ظرفیت‌های ترانزیتی خود را گسترش دهد و بنادر شمالی و جنوبی ایران در حال توسعه هستند به طوری که ظرفیت بنادر ایران در شمال و جنوب، ۲۷۰ میلیون تن در سال است و آمادگی برای سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر در ایران فراهم شده است و ایجاد مراکز لجستیک می‌تواند در توسعه بنادر کمک کند.

افندی‌زاده اظهار کرد: ایران دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال بهره‌برداری است و ۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال احداث نیز در کشور وجود دارد این در حالی است که ۶۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی جاده‌ای در کشور وجود دارد که باعث دسترسی مناسب ایران برای اتصال به سمت آب‌های آزاد جهان شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته ایران با کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و آذربایجان اجلاسی را در تهران برگزار کرد که هدف نهایی این کشورها ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال از کریدور شمال – جنوب قرار گرفت و این هدف سرمایه‌گذاری در بنادر و مسیرهای ریلی ایران را مثبت ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشور بلاروس در زمینه ساخت ماشین‌آلات راهداری و راه‌سازی از تکنولوژی بالایی برخوردار است می‌توان در زمینه‌های علمی – فناوری همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای بین دو کشور برقرار کرد.

افندی زاده در جمع‌بندی توضیح داد: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را در تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورهای منطقه هدف‌گذاری کرده است و آمادگی کامل جهت همکاری با کشور بلاروس در کلیه زمینه‌های حمل‌ونقلی و ترانزیت را دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید