سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9924 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۷ |
70 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، درآیینی با حضور خانواده معظم شهدا، استاندار، مشاور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیران مدرسه ساز ۱۰۶ معلم نمونه استانی و کشوری در البرز تجلیل شد. « زهرا پناهی‌روا » شامگاه شنبه درآیین تجلیل از معلمان نمونه استان البرز که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، […]

به گزارش ادراک خبر، درآیینی با حضور خانواده معظم شهدا، استاندار، مشاور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خیران مدرسه ساز ۱۰۶ معلم نمونه استانی و کشوری در البرز تجلیل شد.
« زهرا پناهی‌روا » شامگاه شنبه درآیین تجلیل از معلمان نمونه استان البرز که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، اظهارداشت: معلمان در جامعه نقش هدایت گری و روشنگری و نجات
انسان ها را دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: معلم به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش نقشی اساسی درکیفیت آموزش و یادگیری دارد و در جامعه‌ای که به مقام معلم احترام گذاشته شود آن جامعه به سرعت مسیر رشد و تعالی را طی خواهد کرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: تمامی روزهای سال متعلق به فرهنگیان است که مخلصانه در تربیت و تعلیم نسل جوان فعالیت دارند.
پناهی روا تکریم و سپاس از مقام معلم را یک رسالت ملی، دینی و انقلابی دانست و یادآورشد: باید مردم و مسئولان همواره قدردان این قشر فعال و موثر جامعه باشند.     
وی تصریح کرد: فرهنگیان سخت‌کوش در هر شرایطی بدون وقفه به تربیت دانش‌آموزان بر اساس اهداف انقلاب‌اسلامی مشغول هستند و با تهدید نرم دشمنان مقابله می‌کنند.
پناهی‌روا با بیان اینکه دولت مردمی نگاه مثبتی به بانوان در جامعه دارد، مشارکت مشاوران امور بانوان در وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور مصوبه شده است که این مهم با توجه به اینکه در وزارت
آموزش و پرورش ۵۴ درصد از کارکنان را زنان تشکیل می‌دهند، این مصوبه می‌تواند مثمرثمر برای تصمیم‌گیری‌های آینده این وزارتخانه باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه امور زنان ادامه داد: چالش‌ها و مشکلاتی در وزارتخانه‌ها وجود دارد اما چالش‌های متفاوتی در بحث زنان و دختران وجود دارد و باید این چالش‌ها آسیب شناسی شود.
وی تصریح کرد : امیدواریم با آسیب‌شناسی چالش‌ها بتوانیم به جایی برسیم که زنان بتوانند خود را مطرح کنند و با توجه به اینکه زنان حرف‌های زیادی دارند، این مشکلات نیز به حداقل برسند.
پناهی روا افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد و مشکلات در ساختارهای مدیریتی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف است.
وی تاکید کرد: از آنجا که چالش ساختارهای مدیریتی در دولت‌های قبل وجود داشت، توقع همه زنان از دولت مردمی این است که با ورود گسترده‌تر در این زمینه، بتوانند حضور و مدیریت بانوان به خوبی به نمایش گذاشته شود.
نماینده مجلس: مجلس انقلابی سه برنامه حمایتی از تعلیم و تربیت تصویب کرد
 نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم اعلام کرد: مجلس انقلابی سه برنامه حمایتی در راستای ارتقاء جایگاه معلمان و تقویت زیرساخت های تعلیم و تربیت تصویب کرد.
علی حدادی افزود: تعلیم و تربیت اول نظام جمهوری اسلامی ایران است و معلم در اصل پایه گذار تمدن نوین اسلامی است.
وی با اشاره به این که محصول آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز معلمان در نظام آموزش و پرورش نقش ویژه ای دارند که در ۴۳ سال گذشته اثربخشی این نقش را در جامعه دیده ایم.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش مرکز جذب، خلاقیت و ابتکار است لذا توجه به نیازهای آن ضرورت دارد.
حدادی با بیان این که تربیت مقدم برآموزش است، اضافه کرد: توسعه مهارت های حرفه ای و مهارت معلمان از موارد مهمی است که باید ارتقاء کیفی یابد و تخصص معلمان در قالب دوره های ضمن خدمت به روز رسانی شود که در
سند تحول بنیادین به این مهم پرداخته شده است.
وی ایجاد تحول دربرنامه آموزش و پرورش را ضروری دانست و بروز کردن محتوای تعلیم و تربیت، توسعه فرهنگ تفکر و تحقیق، تبیین اندیش دینی و سیاسی امام راحل را دراین حوزه مهم برشمرد.
حدادی یادآورشد: از سوی مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه  ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده شد.
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه  نیز به آموزش و پرورش اختصاص داد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی برای نوسازی و بهسازی فضا های آموزشی هشت هزار میلیارد تومان مصوب شد.
حدادی به دغدغه مدیران مدارس در بخش هزینه انشعابات پرداخت و عنوان کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه انشعابات مدارس رایگان شد.
وی با بیان این که رتبه بندی معلمان با هدف ارتقاء جایگاه و منزلت معلمان در جامعه مصوب شد، خاطرنشان کرد: امروز معلمان در جانعه نقش موثر دارند چون مسئولیت تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی بر عهده این
عزیزان است.
وی افزود: دولت و مجلس برای حل مشکلات آموزش و پرورش همدل و همگام هستند.
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون رتبه بندی معلمان را باید به نفع معلمان تفسیر کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: ما وظیفه داریم در هفته بزرگداشت معلم ازهمه همکاران در مدارس استان البرز که در ۲۵ ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری بودیم، تقدیر و تکریم کنیم.
« علی حجرگشت » خاطرنشان کرد: جلوه‌های ویژه‌ای که معلمان در زیست بوم کرونا از خود به نمایش گذاشتند و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شده‌اند برای همیشه تاریخ در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار خواهد بود.
وی با بیان این که معلمان در دوران کرونا و آموزش غیر حضوری زحمات زیادی کشیدند، یادآورشد: مجاهدت معلمان البرز در آموزش مجازی به دانش آموزان قابل توصیف نیست.
حجرگشت تصریح کرد: دو معلم البرزی به نام های مونا رحیم حسینی و مرضیه اخروی از معلمان این استان نمونه کشوری شدند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ معلم استان در طرح معلم نمونه شرکت کردند، اضافه کرد: پس ار ارزیابی داوران، پرونده ۲۶۳ به دبیرخانه استانی راه پیدا کرد.
وی ادامه داد  پرونده ۱۰۶ معلم استان البرز در زمینه طرح جلوه های ویژه معلمی با کسب بالا به دبیرخانه مرحله کشوری ارسال شد که از این تعداد ۲ معلم از مجموع ۱۴ معلم برگزیده کشوری از البرز بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز به رسالت سنگین و تاثیر گذار معلمان هم در جهادتبیین و همچنین پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب جهت آشنایی نسل جوان با تاریخ کشور خود و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد:
انتظار می رود فرهنگیان عزیز نقش بسزا و مثال زدنی خود را در امر جهادتبیین ایفا کنند.
وی تاکید کرد: معلمان  بزرگترین و حساس ترین سرمایه  کشور را در اختیار دارند به همین دلیل پایه ریزان تمدن نوین اسلامی هستند.
دراین آیین با اهدا لوح، گل و هدیه از معلمان نمونه استانی و کشوری در البرز تجلیل شد.
استان البرز ۴۹ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!