جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10764 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ |
86 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم، مهدی پیرهادی در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران گزارشی که از پایانه شرق تهران در صحن شورای شهر ارائه کرد و گفت: پروژه پایانه شرق با برآورد حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافربری […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم، مهدی پیرهادی در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران گزارشی که از پایانه شرق تهران در صحن شورای شهر ارائه کرد و گفت: پروژه پایانه شرق با برآورد حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافربری بین شهری در ایران و منطقه است.وی افزود: مکان اجرای طرح در مجاورت محدوده قانونی شهر و روی محورهای اصلی و محل تلاقی معابر شریانی مانند بزرگراه شهید یاسینی، بزرگراه شهید زین الدین و خیابان دماوند است.رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای گفت: نقطه موردنظر تنها گزینه منحصربفرد در کل منطقه به لحاظ وسعت، قابلیت بهره‌گیری از زمین و امکان گسترش آتی است که با توجه به دسترسی‌های مناسب، مجاورت در حریم شهری و بلامعارض بودن آن برنامه‌ریزی شده است.پیرهادی به مشکلات پایانه شرق فعلی اشاره کرد و گفت: عدم امکان تعریض خیابان دماوند به دلیل قرار گرفتن پایانه شرق در مسیر طرح و واقع شدن پایانه در نقطه گرهی سه راه تهرانپارس که موجب ترافیک و کندی حرکت شده، از جمله مشکلات این پایانه است.وی افزود: گسترش شهر به صورتی که پایانه در مجاورت بافت مسکونی و شهری قرار گرفته و تأثیر منفی آلودگی صوتی و هوا بر ساکنان بافت‌های مجاور، از دیگر مشکلات است. همچنین عدم وجود سالن یکپارچه و استاندارد در پایانه شرق که موجب کاهش خدمات مطلوب به مسافران و مراجعان می‌شود.رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مزایای پایانه جدید شرق نیز، اظهار داشت: انتخاب پایانه جدید شرق در نقطه گرهی سه راه آزمایش خارج از محدوده شهر تهران و دسترسی‌های مناسب به بزرگراه‌های یاسینی، زین‌الدین، دماوند، تلو و لشگرک با امکان برنامه‌ریزی سفر برای اقصی نقاط کشور، طراحی پایانه با بهره‌گیری از فناوری روز و پیشرفته (اولین پایانه هوشمند و پاک) برای خدمترسانی به مسافران و مراجعان و به حداقل رسیدن پدیده‌های نامتعارف جارزنی و دلالی با پیش‌بینی‌های کالبدی، نزدیکی به جنگل سرخه حصار و بهره‌مندی از شاخص‌های تلطیف هوا و گردشگری، پیش‌بینی ایستگاه مترو در مجاورت سالن اصلی به جهت تسهیل ورود و خروج مسافران به پایانه از مزایای این پایانه است.وی افزود: ادامه خط ۲ مترو تا پایانه جدید شرق نیز در حال مطالعه و بازطراحی است که از آخرین ایستگاه متروی خط  فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق، ایستگاه Z2-3، در حدود ۳ کیلومتر فاصله است.وی ادامه داد: همچنین در این محل، برای اتصال متروی تهران-پردیس (خط سریع‌السیر شهر جدید پردیس) به صورت ایستگاه جزیره‌ای پیش‌بینی شده است. در سال ۱۳۷۱ مطالعات مرحله اولیه پروژه پایانه آغاز و در سال ۸۰ نیز  عملیات محوطه سازی آغاز شد. پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۶ در حدود ۹۴ درصد است که شامل دیوار حائل پیش ساخته شده به طول ۶۲۰ متر،  پوشش کانال سرخه حصار، ساختمان اصلی پایانه و پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ واحد پارکینگ به ارتفاع حدود ۷ متر در ۲ تراز صفر و منفی یک، سالن اصلی پایانه و محوطه سازی است.رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مبلغ اولیه قرارداد را ۷۷ میلیارد تومان دانست و گفت: شورای ششم برای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۸ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است. در حال حاضر تخریب شیشه‌ها و سقف کاذب، آبگرفتگی در طبقه دوم، تخریب برخی از ستون‌های شیشه‌ای، تخریب کف‌سازی، تخریب سقف کاذب در این پروژه مشاهده می شود.وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی تکمیل پروژه گفت: تکمیل ابنیه، تهیه انشعابات شامل آبرسانی و گازرسانی برق‌رسانی، تکمیل سیستم تصفیه آب، تکمیل سیستم اعلام و اطفاء حریق آتش نشانی، گرمایش و سرمایش، خرید پله برقی و آسانسور، ۲ دستگاه ترانسفورماتور فشار متوسط خشک، پست پاساژ تابلوها و تجهیزات مربوطه،  سیستم پیجینگ داخلی و دوربین‌ها، دو دستگاه ژنراتور برق از اولویت‌های اول تکمیل این پروژه است.رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تأکید کرد: در اولویت دوم نیز تکمیل الباقی ابنیه، جاده دسترسی به ساختمان‌های جنبی و بخش مسطح پارکینگ شرکت واحد قرار دارد.به گزارش تسنیم، سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران  نیز در خصوص پروژه ترمینال شرق و ایوان ری که در ۴ سال گذشته آماده بهره برداری بوده است گفت: گاهی در افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها تنها پیشرفت فیزیکی معیار نیست بلکه توفیق نیز می‌خواهد.وی ادامه داد: اینکه توفیق خدمت به مردم و بهره‌برداری از این پروژه‌های آماده بهره‌برداری در ۴ سال گذشته آماده نشده است، به نیت دوستان برمی‌گردد و باید در نیت‌شان تجدیدنظر کنند.علوی در خصوص ترمینال شرق ادامه داد: اشتباه است اگر بگوییم این پروژه متوقف بوده و روی ۹۶ یا ۹۴ درصد پیشرفت مانده است؛ خیر این پروژه در طول ۴ سال گذشته پسرفت داشته و ۱۰ درصد به عقب بازگشته است.عضو شورای شهر تهران با اشاره به مجازات ترک فعل مسئولان گفت: این پسرفت ۱۰ درصدی نتیجه ترک فعل است و نیازمند برخورد؛ چرا که بهره‌برداری نکردن از این پروژه موجب خسارت سنگین مالی شده است.وی همچنین خطاب به مسئولان فعلی نیز گفت: ۸ ماه از آغاز مسئولیت مدیریت شهری جدید گذشته و نیاز است که به سرعت در خصوص پروژه های آماده بهره برداری به جمع بندی برسیم و از آنها بهره برداری شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!