جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10842 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ |
114 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازراشاتودی، در ماه آوریل قیمت کالاها بیشترین رشد سالانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ در چند ده ساله در استونی به ثبت رسانده است. براساس گزارش دفتر آمار استونی قیمت کالا و خدمات در این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴.۴ و ۲۷.۸ […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازراشاتودی، در ماه آوریل قیمت کالاها بیشترین رشد سالانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ در چند ده ساله در استونی به ثبت رسانده است.

براساس گزارش دفتر آمار استونی قیمت کالا و خدمات در این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴.۴ و ۲۷.۸ درصد بالاتر بوده است.

ویکتوریا ترانسانوف، کارشناس ارشد دفتر آمار استونی می‌گوید: افزایش قیمت مسکن بیشترین تأثیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ در افزایش تورم داشته و در این مسیر تا ۴۰ درصد اثر گذار بوده است. در طول یک سال منتهی به آوریل سال جاری قیمت برق در استونی ۱۱۹ درصد و سوخت گرمایشی ۵۷.۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در عین حال نرخ اجاره بها در این کشور ۳۴.۴ درصد و قیمت گاز ۲۳۷.۲ درصد بیشتر شده است.

بالا رفتن قیمت مواد غذایی، نوشیدنی در کنار افزایش هزینه‌های حمل و نقل نیز از جمله اثرگذارترین عوامل در بالا رفتن تورم در استونی بوده است.

در این کشور قیمت سیب زمینی ۱۳۴.۳ درصد، روغن خوراکی ۵۷ درصد، غلات و آرد هم ۳۷.۷ درصد رشد کرده و قیمت پاستا و تخم مرغ هم به ترتیب ۳۶.۹ درصد و ۳۴.۸ درصد بالا رفته است.

در استونی قیمت بنزین ۳۲.۵ درصد و قیمت گازوئیل هم ۴۸.۶ درصد بالا رفته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!