جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10905 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ |
133 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وجیه‌الله جعفری در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار داد که با اقداماتی، تعداد زیادی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وجیه‌الله جعفری در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار داد که با اقداماتی، تعداد زیادی معدن فعال و احیا شوند. 

وی افزود: به تناسب طرح‌های زیربنایی انجام شده ضروری است تا اثربخشی انها بر فعال‌سازی معادن اندازه‌گیری شود. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: طی سال گذشته ۴۵۳ معدن در طرح احیا و فعال سازی معادن متوسط و کوچک مقیاس فعال شدند که اشتغال‌زایی ۳۵۰۰ نفر را به همراه داشت. این در حالی است که از ابتدای طرح تاکنون ۸۵۲ معدن احیا شده و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده است که این امر منجر به رشد تولید ۳۳ میلیون تنی استخراج خواهد شد. 

جعفری گفت: با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه تعطیل سراسر کشور و شناسایی ۸۵۰ معدن جهت احیا و فعال سازی در سال جاری، ارائه ۳۰ بسته پیشنهادی سرمایه گذاری در ۱۹ استان در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: همزمان با سیر تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات باید بسته‌های فعال سازی را تدوین و هر ماه حداقل یک بسته را برای جذب سرمایه گذار به براخوان گذاشت. 

جعفری بر لزوم تقویت رابطه بین سازمان صمت استان‌ها و طرح احیا به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر و نظارت بر فعال‌سازی معادن تاکید کرد. 

از سوی دیگر امیر طاهرزاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون ۱۷۹ پروژه زیرساختی در ۹۲۴ معدن تعریف شده است که از این میزان ۴۲۱ معدن در طرح ایا معادن کوچک قرار دارند. 

وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ معدن در بندر خمیر استان هرمزگان از اجرای پروژه‌های زیرساختی منتفع و فعال شده‌اند. 

طی این نشست، مباحثی همچون انعقاد قرارداد و روند اجرای سامانه ستام و نیز مشکلات استفاده از این سامانه، تکمیل و اعتبارسنجی اطلاعات طرح و نیز نحوه ارائه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفتند. 

   


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!