اخبار شرکتها؛ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی در سی و سومین جلسه ( اولین قسمت از فصل دوم) سهشنبههای پاسخگویی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال عطف بیمه رازی است، گفت: با همراهی همکاران و شبکه فروش اتفاقات قابل توجهی در سال ۱۴۰۰ رخ داد.
او ادامه داد: در روزهای ابتدایی سال گذشته شرکت با چالشهای متعددی همراه بود که با ترسیم نقشه راه مدون، مسیر مشخصی پیش روی شرکت قرار گرفت و اصلاحات قابل قبولی در ساختار شرکت رخ داد.
مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: میزان درآمد شرکت در سال ۱۴۰۰ با رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ همراه بود و این در حالی است که در سال گذشته ترکیب پرتفوی شرکت اصلاح شد و پرتفوهای زیان ده از شرکت خارج شد.
جباری یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ با کاهش طول مدت زمان پرداخت خسارت، ۱۱ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و تمام خسارتهای معوق سنوات گذشته به طور کامل به بیمه گذاران پرداخت شده است.
او با تاکید بر اینکه بیمه رازی معتبر و پاسخگو است، گفت: با وجود آنکه در سال ۱۴۰۰ شرکت بیمه رازی به تمام تعهدات خود عمل کرده، اما شاخص نسبت خسارت بیمه رازی از معدل صنعت کمتر بوده و این مهم نشان دهنده آن است که بیمه رازی در پذیرش ریسک بسیار مدیریت شده عمل میکند.
مدیرعامل بیمه رازی افزود: در سال گذشته بیمه رازی افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی را به ثبت رساند که بعد از این اتفاق مجوز قبولی اتکایی نیز برای شرکت بیمه رازی صادر شد.
جباری در رابطه با فعالیت شعب، گفت: با تاکید بر پنج چرخش استراتژیک به ویژه استراتژی شعبه محوری، عملکرد شعب رشد قابل توجهی داشت و در کنار آن تصمیم بر آن شد تا ۳۰ شعبه جدید در کشور ایجاد شود تا حوزه فعالیت نمایندگان و حجم صدور بیمههای خرد بیش از گذشته رشد داشته باشد.
او در رابطه با جایگاه نمایندگان و تاثیر فعالیت شرکتهای استارتآپی در صنعت بیمه بیان کرد: یکی از مهمترین استراتژیهای بیمه رازی شعبه محوری و نماینده محوری است که بیمه رازی به این استراتژی اعتقاد ویژهای دارد و در کلام ساده میتوان گفت نمایندگان و شبکه فروش ریشههای درخت تنومند ۸۰ ساله صنعت بیمه هستند.
مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: بیمه رازی در قدم اول به دنبال توانمند سازی شعب است و پس از آن به دنبال توانمند سازی شبکه فروش به ویژه نمایندگان است و در این زمینه عزم جدی وجود دارد.
جباری ادامه داد: تفکر حاکم بر بیمه رازی بر آن است که از محصولات شرکتهای استارتآپی استقبال و حمایت خواهد کرد اما این حمایت در راستای رشد صنعت بیمه و نمایندگان بیمه رازی است، در حال حاضر فعالیت برخی از شرکتها مخالف حقوق نمایندگان است که این موضوع مورد تائید بیمه رازی نیست.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲.۷ است که ۷۵ تا ۸۰ درصد حق بیمه تولیدی توسط شبکه فروش است که این موضوع به معنای تاثیر قابل توجه شبکه فروش در معرفی خدمات صنعت بیمه است و شبکه فروش را به عنوان یکی رکن اساسی در این صنعت معرفی میکند.
جباری در پاسخ به این سوال که فرآیند پرداخت سود مشارکت در منافع برای نمایندگان به چه صورتی خواهد بود، گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ این سود مشارکت پرداخت شد و در روزهای آینده با تعیین میزان سود مشارکت در منافع، مبلغ تعیین شده به حساب نمایندگان پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل بیمه رازی همچنین در رابطه با پرداخت وام به نمایندگان، تاکید کرد: شرکت در زمینه حمایت از نمایندگان در راستای خرید دفتر بیمه برنامه مشخصی دارد که با توجه به تامین نقدینگی در شرکت این موضوع عملیاتی خواهد شد.
جباری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بیمه رازی با قدرت ویژه در بازار فعال خواهد بود و از شبکه فروش برای حضور پرقدرت در بازار حمایت ویژهای صورت خواهد گرفت اما در این زمینه باید تمام ارکان سازمان به بیمهگذاران پاسخگو باشند.
او با اشاره به اینکه بنگاههای اقتصادی و سازمانهای دولتی و خصوصی اعتماد ویژهای به بیمه رازی دارند، ادامه داد: شبکه فروش و ستاد با همراهی یکدیگر از ابتدای سال جاری پرقدرت عمل کرده و در فروردینماه که نیمی از آن در تعطیلات نوروز بود ۳۰ درصد حق بیمه سال ۱۳۹۹ را تولید کرده است.
مدیرعامل بیمه رازی در ادامه در رابطه با فعالیت بیمه رازی در سال ۱۴۰۱ گفت: سال جاری برای بیمه رازی بسیار ویژه است و بیمه رازی باید با همراهی تک تک افراد خانواده خود رشد قابل توجهی در بازار داشته باشند و از سوی دیگر ستاد تمام ابزارهای مورد نیاز ارکانهای بیمه رازی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
جباری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ باید ترکیب متوازن پرتفو در تمام استانها و شهرها ایجاد شود که در این زمینه دورههای آموزشی و همراهی ستاد در نظر گرفته شده است و در این زمینه توجه ویژهای به بیمههای آتش سوزی، عمر و باربری شده است.
او بهترین تبلیغ در صنعت بیمه را ارزیابی و پرداخت به موقع خسارت دانست و گفت: در سالهای گذشته ضریب خسارت بیمه رازی بسیار بالا بوده که در سال ۱۴۰۰ این موضوع رفع شده و در سال ۱۴۰۱ فرآیند کاهش ضریب خسارت در دستور کار قرار گرفته که یکی از این راهکارها پرداخت به موقع خسارت است.
همچنین در این جلسه علی جباری از محیط کارت رازی رونمایی کرد و در این رابطه گفت: فعالیت سازمان محیط زیست در سراسر کشور گسترده است و بیمه رازی این افتخار را دارد که به این سازمان و خانواده بزرگ سازمان محیط زیست خدمات ارائه کند که در این راستا با طراحی و انتشار “محیط کارت رازی” به عنوان یک کارت هوشمند از مصرف کاغذ و قطع درخت جلوگیری خواهد شد.
در پایان این نشست، سند کاشت یک اصله درخت به نام علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی توسط ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بیمه رازی به او اهدا شد.
«سه شنبههای پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ دادهاند.