جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11326 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۳ |
105 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دورکاری برخلاف تصور برخی از مردم و مدیران، هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری کارکنان ندارد. به گزارش ادراک خبر و به نقل از آی‌ای، یک خبر خوب برای کسانی که از کار کردن در خانه لذت می‌برند، منتشر شده است. طبق بیانیه‌ای که یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت […]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دورکاری برخلاف تصور برخی از مردم و مدیران، هیچ تاثیر منفی بر بهره‌وری کارکنان ندارد.

به گزارش ادراک خبر و به نقل از آی‌ای، یک خبر خوب برای کسانی که از کار کردن در خانه لذت می‌برند، منتشر شده است. طبق بیانیه‌ای که یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس منتشر کرده است، مطالعه جدید آنها نشان می‌دهد دورکاری نه تنها بر بهره‌وری کارکنان تاثیر منفی ندارد، بلکه حتی انعطاف‌پذیری کارکنان و شرکت‌شان نیز ممکن است از طریق کار از راه دور افزایش یابد.

ارزیابی بهره‌وری کارکنان در طول طوفان “هاروی”

دورکاری در ایام شیوع بیماری کرونا چیزی بود که بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را تجربه کردند. این موضوع به ویژه در هنگام بلایای طبیعی و سایر رویدادهایی که منجر به جابجایی محل کار می‌شود نیز پیگیری می‌شود.

اکنون این مطالعه به طور خاص، داده‌های کارکنان را قبل، در حین و بعد از وقوع طوفان “هاروی” در ایالات متحده ارزیابی کرده است.

آنچه محققان دریافتند این بود که استفاده از رایانه در طول این طوفان کاهش یافت، اما ۷ ماه پس از وقوع آن به سرعت به سطح قبل از طوفان بازگشت.

“بندن” که مدیر مرکز ارگونومی دانشکده است، می‌گوید: در آینده، درصد بیشتری از نیروی کار درگیر نوعی از فعالیت‌های اداری به سبک دورکاری خواهند بود.

تقریباً همه کارمندان مورد بررسی در این مطالعه دقیقاً به همان سطح خروجی و بهره‌وری رسیده بودند که قبل از طوفان “هاروی” انجام می‌دادند. اکنون این یک پیام بزرگ برای کارفرمایان است، زیرا اخیرا بحث‌هایی جدی را پیرامون اینکه آیا کارکنان باید بتوانند از راه دور یا در یک برنامه ترکیبی کار کنند یا نه، مشاهده می‌کنیم.

بررسی آسیب‌های محل کار

این مطالعه با بررسی علل آسیب‌های محل کار، فراتر از ارزیابی بهره‌وری عمل کرده است. محققان دریافتند که برای کارکنان مهم است که به طور منظم استراحت کنند تا از نظر کاری آسیب نبینند.

“بندن” می‌گوید: تحقیقات ما می‌گوید که اگر در مدت زمانی معین با روش تکراری و سرعت معینی کار کنید، احتمال آسیب‌دیدگی ناشی از آن کار یا اصطلاحا زده شدن از آن کار بیشتر است. اما اگر در بازه‌های کوتاه‌تر کار کنید یا مدت زمان کار را دستخوش تغییر کنید یا ویژگی‌های شخصیتی خاصی مانند وضعیت بدنی خود را تغییر دهید، احتمال اینکه در انجام کارهای خود دچار مشکل شوید، کمتر است.

“بندن” تا آنجا پیش می‌رود که به کارفرمایان پیشنهاد می‌دهد کارمندان خود را تشویق کنند تا قبل از اتمام کارشان به طور منظم استراحت کنند و به نوعی دوباره شارژ شوند. وی استدلال می‌کند که این کار باعث می‌شود نیروی کار سالم‌تر و کارآمدتری داشته باشند.

وی می‌گوید: افرادی که استراحت‌های توصیه شده را انجام دادند در مجموع بازدهی و بهره‌وری بیشتری داشتند. آنها در واقع کارهای بیشتری انجام دادند. ما باید این را بیاموزیم، باید به مردم در مورد آن آموزش دهیم و سپس باید به مردم کمک کنیم که این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!