جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122377 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ |
77 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر ، ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، عصبانیت سیاستمداران و مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. صهیونیست‌ها که طی چند سال گذشته تمام هم‌وغم خود را صرف نزدیکی با برخی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های ضدایرانی در منطقه خلیج‌فارس می‌کردند، اکنون با این توافق به عزا نشسته و بر […]

به گزارش ادارک خبر ، ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، عصبانیت سیاستمداران و مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. صهیونیست‌ها که طی چند سال گذشته تمام هم‌وغم خود را صرف نزدیکی با برخی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های ضدایرانی در منطقه خلیج‌فارس می‌کردند، اکنون با این توافق به عزا نشسته و بر شکست خود اعتراف می‌کنند. بر همین اساس، مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین را به‌منزله فروپاشی کامل طرح ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران توصیف کردند.
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی خشم و ناراحتی خود را از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه ابراز کرد. بنت در واکنش به این توافق به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله کرد و گفت؛ این توافق شکست کوبنده و بیانگر سهل‌انگاری و ضعف اسرائیل است. بنت گفت ازسرگیری روابط عربستان و ایران تحول خطرناک برای اسرائیل و یک پیروزی سیاسی برای ایران به‌شمار می‌رود. وی افزود این توافق شکست کوبنده و بزرگی برای دولت نتانیاهوست که سهل‌انگاری سیاسی و ضعف عمومی و نزاع و درگیری داخلی در دولت اسرائیل را نشان می‌دهد.
لاپید: توافق تهران و ریاض شکست سیاست خارجی تل‌آویو است. نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز توافق ایران و عربستان را شکست سیاست خارجی این رژیم توصیف کرد. یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط تأکید کرد که این توافق شکستی تمام‌عیار برای رژیم صهیونیستی است. وی با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو گفت که با این توافق دیوار دفاعی منطقه‌ای که علیه ایران ساختیم ویران شد. لاپید گفت که توافق تهران و ریاض خطری برای سیاست خارجی اسرائیل است.
از سوی دیگر توافق ایران و عربستان در رسانه های صهیونیستی نیز با واکنش های متفاوتی رو به رو بوده است:
باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی به رسانه‌های صهیونیستی هم در مطلبی مطرح کرد: «من نمی‌دانم نتیجه توافق بین عربستان سعودی و ایران چیست و آیا اصلاً اجرا می‌شود یا خیر، قبلاً نیز چنین توافقاتی وجود داشته است، اما اگر توافق اجرا شود،. ضربه سختی به اسرائیل و قراردادهای صلح است، این‌که نخست‌وزیر اسرائیل در ۱۰ هفته گذشته با چیزهای بیهوده سروکار داشته است»
دابوویتز: توافق ایران و عربستان «باخت، باخت باخت» برای آمریکا است
مارک دابوویتز، مدیر لابی صهیونیستی اف‌دی‌دی به توافق ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد و آن را برای منافع آمریکا باخت- باخت- باخت توصیف کرد.
وی در توئیتر نوشت: «احیای روابط ایران و سعودی در نتیجه میانجی‌گری چین، باخت، باخت، باخت برای منافع آمریکا است. این نشان می‌دهد که سعودی‌ها به حمایت واشنگتن اعتمادی ندارند و ایران، فرصت را برای دور کردن متحدان آمریکا و پایان دادن به انزوای بین‌المللی‌اش مهیا می‌بیند و اینکه چین دارد به بازیگر اصلی سیاست خاورمیانه تبدیل می‌شود.»
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید