یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123917 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ |
158 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بنابر داده‌های بانک جهانی روسیه برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ با تولید رقمی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار کالا و خدمات در سال ۲۰۲۲ در ردیف هشتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار گرفت. به گزارش ادراک خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه‌ی اسپوتنیک، روسیه نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ تاکنون به جمع […]

بنابر داده‌های بانک جهانی روسیه برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ با تولید رقمی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار کالا و خدمات در سال ۲۰۲۲ در ردیف هشتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار گرفت.

بازگشت روسیه به جمع ۱۰ اقتصاد بزرگ جهانبه گزارش ادراک خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه‌ی اسپوتنیک، روسیه نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ تاکنون به جمع ۱۰ اقتصاد برتر دنیا بازگشت.

بر اساس این گزارش و بنابر داده‌های بانک جهانی و خدمات آماری که اسپوتنیک آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده، کشور روسیه برای نخستین پس از سال ۲۰۱۴ با تولید رقمی بالغ بر ۲.۳ تریلیون دلار کالا و خدمات در سال ۲۰۲۲ در ردیف هشتمین اقتصاد بزرگ جهان قرار گرفت.

این داده‌ها نشان می‌دهد روسیه در سال ۲۰۱۴ با تولید رقم ۲.۰۵ تریلیون دلار کالا و خدمات در ردیف نهمین اقتصاد بزرگ جهان قرار داشت و در سال ۲۰۲۱، جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده بود. اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۲ با تولید ناخالص داخلی اسمی که ۲۵.۵ تریلیون برآورده شده است، بزرگترین اقتصاد جهان بوده و پس از آن، چین با ۱۷.۹ تریلیون دلار در جایگاه دوم قرار داشت. کشور‌های ژاپن با تولید ناخالص داخلی ۴.۲ تریلیون دلار، آلمان با ۴.۰۷ تریلیون دلار و هند با ۳.۴ تریلیون دلار در جایگاه‌های سوم تا پنجم جهان قرار داشتند.

بر پایه‌ی این آمار، اقتصاد انگلیس با رقم ۳.۰۷ تریلیون دلار در ردیف ششم بزرگترین اقتصاد جهان قرار داشته و فرانسه با ۲.۸ تریلیون دلار، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده است. رتبه بندی تولید ناخالص داخلی کشور‌ها در سال ۲۰۲۲ بر پایه‌ی تازه‌ترین داده‌های سالیانه یا سه ماهانه‌ای بوده که دستگاه‌های ملی آمار کشور‌ها با توجه به پول رایج آن کشور یا تبدیل آن به دلار در نرخ میانگین تبادل ارز در همان دوره ارائه داده بودند. داده‌های بانک جهانی برای رتبه بندی در سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید