به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ جزییات برگزاری امتحانات دانشآموزان مشخص شد و بر این اساس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان دوره ابتدایی در دوره اول ابتدایی برای پایههای اول، دوم و سوم در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی برای پایههای چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی […]
به گزارش ادراک خبر به نقل از تسنیم؛ جزییات برگزاری امتحانات دانشآموزان مشخص شد و بر این اساس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانشآموزان دوره ابتدایی در دوره اول ابتدایی برای پایههای اول، دوم و سوم در دو درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم ابتدایی برای پایههای چهارم و پنجم در دروس فارسی، ریاضی و علوم علاوه بر ابزارهای مختلف ارزشیابی کیفی توصیفی در پایان سال تحصیلی آزمونهای کتبی برگزار میشود.این آزمونها به صورت کلاسی بوده و تمام فرایندهای آن اعم از طراحی سوالات، اجرای آزمون و تصحیح اوراق بر عهده معلم است.در پایه ششم علاوه بر ابزارهای مختلف، ارزشیابی کیفی توصیفی، آزمونهای هماهنگ منطقهای برای تمام دروس با سوالات واحد و برنامه معین و به طور همزمان از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه در مدرسه برگزار میشود.بازه زمانی برگزاری آزمونهای کتبی در تمام پایهها از روز یکشنبه اول تا روز پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ و در مناطق گرمسیری تصمیمگیری در خصوص بازه زمانی آزمونها بر عهده ستاد امتحانات هر استان است.نتایج آزمونهای کتبی در کنار سایر ابزارهای ارزشیابی کیفی توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیمگیری در خصوص ارتقای دانش آموزان، بهبود و جبران ضعفها پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده میشود.همچنین به گفته رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در دوره اول ابتدایی برای دانشآموزانی که در دروس فارسی و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” و دوره دوم ابتدایی برای دانشآموزانی که در دروس علوم، فارسی و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” را کسب کنند، کلاس جبرانی برگزار خواهیم کرد. بیشترین افت دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی و فارسی استبخشنامه مربوط به برگزاری امتحانات دانش آموزان را از اینجا مشاهده کنید.