دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 134798 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
149 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

رئیس کل دادگستری استان البرز از مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از ارضی ساوجبلاغ خبر داد و گفت: ۲۵ بنگاه املاک غیرمجاز هم دراین شهرستان تخریب شد.

تخریب ۲۵ بنگاه املاک غیر مجاز در ساوجبلاغبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ فاضلی هریکندی گفت: ارزش اراضی آزادسازی شده  در شهرستان ساوجبلاغ بیش از هزار ۹۵۰ میلیارد تومان است که در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعمال قانون شد.
 رئیس کل دادگستری البرز افزود: بخشی از موارد اعمال قانون شده جزو بنگاه‌های معاملات ملکی واقع در جاده هشتگرد به طالقان بودند که غیرمجاز و در اراضی کشاورزی احداث شده بودند و با وجود قلع و قمع در یک ماه پیش مجددا فعالیت خود را آغازکردند.
وی افزود:متاسفانه فعالیت مشاورین املاک غیرمجاز که برخی از آن‌ها نیز با تغییرکاربری غیرقانونی در اراضی کشاورزی احداث شدند، یکی از عوامل مهم و زمینه ساز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌های سطح استان  البرز است که لازم است نظارت بیشتری از سوی اتحادیه صنفی و نهاد‌های قانونی مربوطه نسبت به همه مشاورین املاک به خصوص وجود بنگاه‌های املاک غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آن‌ها اعمال شود.  
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این عملیات‌های آزادسازی در محدوده روستا‌های «فشند»، «آردهه»، حریم شهر مهستان و «کوشکذر» واقع در بخش مرکزی و «چندار» انجام شده است، تصریح کرد: این اقدام با حضور دادستان شهرستان و با همراهی فرماندهی انتظامی شهرستان و حضور دستگاه‌های خدمات رسان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ انجام شده است.
وی افزود: در عملیات  آزادسازی اراضی شهرستان ساوجبلاغ ۲۶ مورد دیوار کشی به منظور تفکیک غیرمجاز اراضی برای ویلاسازی، ۲۵ باب مغازه غیر مجاز مشاوران املاک و بنا‌های غیرمجاز ویلایی و محوطه سازی در حال ساخت تخریب شد 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید