دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 137188 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
59 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقامات عالی قضایی پخش دادگاه‌ها به صورت برخط است گفت: برگزاری و پخش دادگاه‌های علنی به کل کشور گسترش خواهد یافت.

برگزاری و پخش دادگاه‌های عمومی برخط گسترش می‌یابدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از تکالیفی که در سند تحول قضایی بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قرار گرفته است ضبط مراحل رسیدگی در دادسرا‌ها و فراهم‌سازی برخط دادگاه‌ها است گفت: آنچه امروز و به تازگی اتفاق افتاده است ایجاد شرایطی است که بتوان این دادگاه‌ها را به صورت برخط در اختیار عموم مردم قرار داد، اما موضوع مهمی که در برگزاری این نوع دادگاه وجود دارد دستاورد‌های آن است. اتقان آرای قضایی و شفافیت، افزایش آگاهی‌های حقوقی سه ویژگی مهم و ارزشمند برگزاری این نوع دادگاه‌ها است.

محمد کاظمی فرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر دادگاه‌های علنی برخط به صورت متناوب در برخی از استان‌ها مانند خراسان جنوبی، تهران و یزد در حال برگزاری است، گفت: در این نوع از شیوه برگزاری دادگاه عموم مردم می‌توانند حضور داشته باشند. این نوع جلسات رسیدگی در بالا بردن آگاهی‌های قضایی، آشنایی با مباحث حقوقی، بالا بردن کیفیت آرا، بالا بردن کیفیت دفاع وکلا، بهره‌مندی دانشجویان حقوق، نقد جامعه نخبگانی و دانشگاهی و افزایش ظرفیت نقد بسیار مثمر ثمر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید