دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 137823 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
98 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مرکز رسانه قوه قضائیه با تکذیب ادعای حمیدرسایی فعال سیاسی درباره مرخص طولانی مدت اکبرطبری اعلام کرد:این زندانی (اکبر طبری ) هیچگاه به مرخصی طولانی مدت نرفته است .

تکذیب مرخصی طولانی مدت اکبر طبریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ اکبر طبری پس از گذراندن ۴۵ ماه زندان با استفاده از حق قانونی خود نسبت به برخی از عناوین اتهامی‌اش درخواست اعاده دادرسی کرد و شعبه یک دیوان عالی کشور نیز در دو مورد از عناوین اتهامی (سردستگی شبکه ارتشاء و جعل اسناد) با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وکلای متهم، نقض در پرونده را اعلام کرد.
در طول مدتی که درخواست اعاده دادرسی طبری در حال بررسی بود، وی براساس قانون و به صورت موقت و با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی از زندان خارج شد تا پرونده‌های قضایی او تعیین تکلیف و نهایی شود. طبری درنهایت  در تاریخ سی تیر ماه جاری و پس از آنکه دادگاه هم عرض رسیدگی کننده حکم دوازده و نیم سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق را برای اکبر طبری صادر کرد، دیوان عالی کشور نیز حکم صادر شده را تایید و ابرام کرد.پس از تایید حکم، اکبر طبری ۱۴ مرداد ماه وارد زندان اوین شد تا مجازات حبس دوازده و نیم ساله خود را متحمل شود.
گفتنی است این دوازده و نیم سال، جدای از ۴۵ ماه حبسی است که طبری قبلا متحمل شده و مدت حبس قبلی بابت عناوین اتهامی دیگر بوده و از این دوازده و نیم سال کسر نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید