دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 138309 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
76 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

تکلیف پلیس راهور برای ساماندهی و نحوه ثبت تخلف موتور سیکلت‌های دودزا و فرسوده در کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تصویب شد.

تصویب تکلیف پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت‌های دودزابه گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان گفت: در نخستین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران پس از بحث و بررسی پیرامون شش دستور کار این نشست، برخی موارد به تصویب رسید.
علیرضا مزینانی طرح های تصویب شده را به این شرح اعلام کرد . 
– پلیس راهور تهران نسبت به ساماندهی و نحوه ثبت تخلف موتورسیکلت‌های دودزا و فرسوده و فاقد معاینه فنی اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کندو با توجه به تاثیر قابل توجه موتور سیکلت‌های فرسوده در افزایش آلودگی هوا استانداری تهران مکاتبات لازم به منظور جلوگیری از مزایده موتور سیکلت‌های رسوبی فرسوده با مراجع ذیربط را بعمل آورد.
– پیشنهادات به منظور افزایش محدودیت ورود خودرو‌ها به محدوده طرح LEZ توسط اداره کل محیط زیست استان، ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، ظرف مدت ۲ هفته، به استانداری برای بررسی در شورای ترافیک استان ارائه شود.
–  جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا با توجه به نزدیکی به فصول سرد سال به صورت ماهانه تشکیل شود
– آخرین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص واگذاری ۱۵۰۰۰ دستگاه تاکسی تولید داخل به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۱، واردات ۵۰۰۰ دستگاه خودرو مناسب برای حمل و نقل شهری تا پایان ۱۴۰۱ و تولید یا واردات ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری گاز سوز برای شهر‌های استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبات جلسه آذر ۱۴۰۱ وزارت کشور توسط اداره کل صمت، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اداره کل فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران به دبیر خانه اعلام شود.
همه دستگاه‌های اجرایی، انجام تکالیف مقرر در قانون هوای پاک را در سال ۱۴۰۲ به طور جدی در دستورکار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید