بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان در چهارماه نخست امسال برای حل مشکلات قضایی خود با رییس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران ملاقات کردند
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ معاون قضایی رییس کل در حوزه ارتباطات و ملاقاتهای مردمی در حاشیه برگزاری نوزدهمین ملاقات مردمی رییس کل و مسئولان قضایی ارشد استان تهران، گفت: با توجه به تاکیدات رییس کل دادگستری استان تهران مبنی بر ایجاد نظم و رویه واحد برای برگزاری ملاقاتهای مردمی، با برنامهریزیهای صورتگرفته مقرر شد کارشناسان معاونت ارتباطات و ملاقاتهای مردمی به صورت تخصصی تفکیک و به مسائل مطرح شده از سوی مراجعان با توجه به نوع دعاوی و نیز مراجع قضایی که پرونده فرد در آن مطرح است، پاسخگویی کنند.
اقای رستگاری افزود:شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه سامع به نشانی www.same.eadl.ir و یا با مراجعه حضوری به واحد ملاقات مردمی واقع در خیابان خیام، مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با کارشناسان مربوطه مذاکره و نسبت به تنظیم وقت و تکمیل کاربرگ اقدام کنند که در این روند مراجعان از طریق پیامک برای ملاقات با رییس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران دعوت میشوند.
معاون قضایی رئیس کل در حوزه ارتباطات وملاقات مردمی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت هفتگی برای بیش از ۱۰۰ نفر وقت ملاقات تنظیم میشودگفت: با اتخاذ تمهیدات لازم و برای تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به مسائل و به صفر رساندن صف انتظار این تعداد تا ۲۰۰ نفر افزایش داده خواهد شد.
معاون قضایی رییس کل در حوزه ارتباطات و ملاقاتهای مردمی افزود: با توجه به دستور رییس کل دادگستری استان تهران در شهرستانها و حوزههای قضایی نیز مقرر شده است تا روزهای چهارشنبه برای ملاقات با مردم در نظر گرفته شود که در اجرای این دستور و برای نظارت بر نحوه برگزاری ملاقاتهای مردمی گروههای بازرسی محسوس و نامحسوس به حوزههای قضایی اعزام میشوند و نظرات مردم را اخذ میکنند.
وی از ارائه کاربرگهای نظرسنجی به ملاقاتکنندگان با رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان تهران خبر داد و گفت: با بررسی نظرات مردم و دریافت بازخوردهای لازم از برگزاری ملاقاتها قصد داریم تا کاستیها و دغدغههای مردم در جریان این برنامهها نیز کاهش یابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما