به گزارش ادراک خبر، مصطفی توحیدی فر، مدیرعامل یکی از استودیوهای تولید محتوا در رویداد ایستگاه آینده یازدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با موضوع “ارزش آفرینی طراحی و تجربه کاربری در صنایع نسل ۴” به تاثیر و نقش طراحی در ارزش آفرینی شرکتهای دانش بنیان گفت: بیشترین اثر طراحی در زنجیره ارزش سازمانها، متعلق به طراحی است به گونهای که این حوزه، در توسعه فناوری سازمانها و شرکتها ارزش بسیاری ایجاد میکنند.
وی اثر دیگر طراحی را در سرمایهگذاری سازمانها عنوان کرد و یادآور شد: براساس بررسی یکی از بزرگترین صندوقهای خطرپذیر در جهان، طراحی، ۸۱ درصد فروش شرکتهای فناور را افزایش داده است و شرکت هایی که در حوزه طراحی در کنار فناوریها سرمایهگذاری کردند به سود بیشتری رسیدهاند.
توحیدی فر، خاطر نشان کرد: طراحی نقش کلیدی در توسعه کسب و کار دارد و این در حالی است که طبق بررسیها ۵ درصد سرمایهگذاری در حوزه طراحی محصول موجب افزایش ۷۰ درصدی سود خواهد داست از این رو لازم است طراحی باید لتواند مسیر را مشخص کند و فناوری آن مسیر را طی کند.
این فعال حوزه طراحی صنعتی با اشاره به چگونگی تاثیر گذاشتن طراحی بر سوددهی فناوری، ادامه داد: توسعه فناوریها در راستای توسعه پایدار است و تنها کافی نیست سازمانی سود یکسانی داشته باشد بلکه نیاز است تا ارزش فناورانه و اجتماعی ایجاد شود.
مدیرعامل این استودیو تولید محتوا با بیان اینکه طراحی باعث ارزش افزوده میشود، افزود: تمام دغدغه انقلاب صنعتی چهارم و نسل چهارم صنعتی تعامل انسان و ماشین است و علم و فناوری و تجربههای انسانی نیازمند طراحی است.
وی با تاکید بر اینکه موضوع HCI که تعامل بین رایانه و انسان است، در راستای توسعه انقلاب صنعتی چهارم مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در روند انقلابهای صنعتی مشاهده میکنیم هر چقدر به سمت آینده پیش میرویم پیچیدگی افزایش پیدا میکند و برای اینکه بشر دچار پیچیدگی ادراک نشود، طراحی نقش مهمی دارد.
توحیدی فر با اشاره به اهمیت طراحی در شرکت اپل و خودروسازی یا تاکید بر اینکه چیدمان فناوریهای برتر باعث شکل گیری و توسعه این شرکتها شده است، ادامه داد: در کنار حرکت به سمت فناوریهای برتر باید فرهنگ آن نیز شکل بگیرد، برای مثال در حوزه نانو از هدفگذاری کشور جلوتر هستیم اما باید طراحی را نیز در این زمینه ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد خلاق، شاخص طراحی در بالاترین رده ارزیابی قرار دهرد، اظهار کرد: اخیرا در معاونت علمی ریاست جمهوری دپارتمانی به نام مرکز طراحی ایران برای ترویج طراحی راهاندازی شده است. این اقدام با هدف تبیین اهمیت طراحی در کسب و کار ها بوده و نشان می دهد که در توسعه فعالیتهای دانش بنیانی وطراحی توسعه فناوری به تنهایی کافی نیست.
انتهای پیام