به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه شامگاه روز پنجشنبه در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری افزود: احداث و تکمیل مسیر ریلی اینچه به شاهرود جهت اتصال سواحل خلیج فارس یک پروژه حیاتی و پر منفعت برای گلستان و کل کشور است. وی اظهارداشت: گاهی اوقات شاهد پیشنهاد برخی […]
به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه شامگاه روز پنجشنبه در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات استانداری افزود: احداث و تکمیل مسیر ریلی اینچه به شاهرود جهت اتصال سواحل خلیج فارس یک پروژه حیاتی و پر منفعت برای گلستان و کل کشور است. وی اظهارداشت: گاهی اوقات شاهد پیشنهاد برخی پروژههای ریلی مانند برقی کردن راه آهن اینچه برون به تهران هستیم که مباحثی غلط و پرهزینه است. وی تصریح کرد:اجماع کارشناسان و اهالی فن بر اجرای خط ریلی از مبدا اینچه برون به آنسوی سلسله جبال البرز است که برای جانمایی دقیق این پروژه چه از مسیر آزادشهر یا هر نقطه دیگری ، تابع نظرات کارشناسی هستیم. زنگانه ادامه داد: اگر در نظر داریم که از ظرفیت های منطقه آزاد اینچه برون و یا از احداث بنادر در سواحل خزر به طور حداکثری بهره مند شویم باید اتصال مسیر ریلی اینچه برون به سوی جنوب در اولویت نخست قرار بگیرد.زنگانه بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت ترانزیت کالا در گلستان سه میلیون تن در سال است که با تکمیل راه آهن اینچه برون این میزان به بیش از ۳ برابر و تا ۱۰ میلیون در سال افزایش خواهد یافت. زنگانه با اشاره به آغاز لایروبی کانال های آبرسان خلیج گرگان و دریای خزر گفت هم اینک هزار میلیارد ریال اعتبار برای این امر تخصیص یافته و باید چهار هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل بخش لایروبی کانال ها اختصاص یابد. استاندار گلستان بیان کرد: برای اجرای همه مصوبات کارگروه حفاظت و احیای تالاب ها در خصوص خلیج گرگان به حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخشهای لایروبی کانال ها ، پمپاژ و تامین حقابه نیاز داریم که امیدواریم با کمک کمیسیون عمران مجلس این امر شتاب بگیرد. زنگانه ضمن انتقاد از عدم همراهی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده گلستان گفت: برخلاف دستور رئیس جمهور به شورای عالی مبنی بر اصلاح مصوبه غلط و اشتباه قبلی تاکنون رفتار و رویکرد موثری از سوی این شورا مشاهده نشده است. زنگانه گفت: رفتارهای دوگانه شورای عالی معماری شهرسازی قابل پذیرش نیست چطور در استان های همجوار ما چندین تله کابین در حال بهره برداری و احداث و چند پروژه در حال پیگیری است اما احداث تله کابین در گلستان با رعایت همه ملاحظات به طبیعت و محیط زیست منطقه آسیب می زند، باید رویکردی واحد در خصوص پروژه های مشابه در این شورا شکل بگیرد
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) وارد گرگان شدند و بازدید از مسیر جاده قدیم گرگان – کردکوی، بازدید از پروژه لایروبی خلیج گرگان، بازدید از نوارمرزی حسنقلی در شهرستان گمیشان از جمله برنامههای اولین روز سفر نمایندگان به گلستان بود.بازدید از پروژههای مهم حوزههای عمرانی با اولویت راهها و بافت فرسوده و نشست با مسوولان شهرستان رامیان و آزادشهر و بازدید از پروژههای نیمه تمام راهسازی گنبدکاووس از جمله برنامههای روز دوم سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به شرق استان است.