معصومه طاهرخانی گفت: برگزاری جشنوارههایی همچون بورس و رسانه، فرهنگ سرمایهگذاری غیرمستقیم را تقویت خواهد کرد. به گزارش سیاست روز آنلاین، معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درمورد ماهیت جشنواره بورس و رسانه، اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم سازمان بورس، بحث تقویت و اطلاعرسانی سالم […]
معصومه طاهرخانی گفت: برگزاری جشنوارههایی همچون بورس و رسانه، فرهنگ سرمایهگذاری غیرمستقیم را تقویت خواهد کرد.
به گزارش سیاست روز آنلاین، معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درمورد ماهیت جشنواره بورس و رسانه، اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم سازمان بورس، بحث تقویت و اطلاعرسانی سالم است و لزوم دسترسی شفاف به اطلاعات برای تمام اقشار جامعه نیز در آن دیده شده، اصولا برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه اطلاعرسانی میتواند تا حدود قابل توجهی نیاز جامعه سهامداری را بر طرف کند.
او افزود: برگزاری جشنوارههایی همچون بورس و رسانه فرهنگ سرمایهگذاری غیرمستقیم را تقویت خواهد کرد، در اصل میتوان این اقدام سازمان بورس را مسیری مناسب برای دسترسی مستقیم تمام اشخاصی که به دنبال خدمت رسانی در امر تولید از طریق مشارکت در بحث سرمایهگذاری هستند، دانست.
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: برگزاری همایشهای تخصصی در داخل یا خارج از کشور به بازار سرمایه کمک خواهد کرد تا این بازار در کنار بازار پول نقش خود را در تامین مالی کلان کشو اثبات کند.
طاهرخانی در پایان گفت: براساس آمار منتشره طی ۱۰ سال اخیر بالغ بر ۶۳ میلیارد دلار از طریق بازار سرمایه تامین مالی صورت گرفته است. اگر رسانههای فعال در حوزه بازار سرمایه بتوانند به لحاظ کمی و کیفی با حمایت سازمان بورس افزایش یابند به طور حتم سایر بنگاههای اقتصادی میتوانند بازار سرمایه را برای تامین مالی میان مدت و یا بلند مدت خود انتخاب کنند.