جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 16830 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ |
120 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

در هفته گذشته بهاباد استان یزد زلزله‌های ۴، ۳.۲ . ۳.۴ را تجربه کرد و پل سفید استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ لرزید. به گزارش ادراک خبر به نقل از ایسنا، در هفته گذشته در بهاباد استان یزد بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۴ زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۳.۲ و ۳.۴ رخ داد. استان یزد […]

در هفته گذشته بهاباد استان یزد زلزله‌های ۴، ۳.۲ . ۳.۴ را تجربه کرد و پل سفید استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ لرزید.

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایسنا، در هفته گذشته در بهاباد استان یزد بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۴ زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۳.۲ و ۳.۴ رخ داد. استان یزد گسل‌های فعالی چون گسل “کوهبنان” دارد. این گسل در حاشیه جنوب شرقی ایالت لرزه زمین ساختی ایران مرکزی تا شمال غربی بهاباد با طول حدود  ۳۰۰ کیلومتر و امتداد تقریبی جنوب- شمال با میل به غرب امتداد دارد و این گسل یکی از لرزه‌خیزترین گسل‌های ایران مرکزی بوده و موجب زمین لرزه‌های متعددی در استان “کرمان” و “یزد” شده است.

گسل “بهاباد” از دیگر گسل لرزهای استان یزد است که به طولی بیش از ۱۷۰ کیلومتر به سوی جنوب شرق کشیده شده و پس از عبور از نزدیکی شهرستان بهاباد با یک چرخش و دوشاخه شدن، به سمت شهرستان راور در محل عبور گسل راور، امتداد می‌یابد.

گسل “انـار و چشمه موسی” استان یزد نیز در غرب شهر انار با طول ۱۰۰ کیلومتر و راستای شمال-شمال غرب و جنوب- جنوب شرق، پرتگاهی به ارتفاع حدود ۲ متر از خود بر جا گذاشته است. همچنین گسل “بهادارن” این استان با طول ۱۰ کیلومتر باعث جابه جایی آبرفت‌ها و آبراهه‌ها در جنوب روستای کریم‌آباد شده است.

گسل “شمال یزد- جنوب اردکان” از دیگر گسل‌های این استان با طول ۶۰ کیلومتر، از ۳ کیلومتری شمال یزد تا جنوب اردکان ادامه دارد و گسل “چاپدونی” نیز به طول تقریبی ۱۴۰ کیلومتر در شمال غرب ساغند استان یزد واقع شده است.

جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۷ اردیبهشت

در خوسف استان خوزستان جنوبی زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

یکشنبه ۱۸ اردیبهشت

در دهرم استان فارس زلزله ۲.۸، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت

فریدون شهر استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۲.۵، سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۹، کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۷، همت آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، دهرم استان فارس زلزله ۲.۸، فارغان استان هرمزگان زلزله ۲.۷، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، ابوزید آباد استان اصفهان زلزله ۲.۶ را تجربه کردند.

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت

در رویان استان مازندران زلزله ۲.۷، سیلوانه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت

خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲. رخ داد.

راور استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری راور، ۴۹ کیلومتری هجدک و ۵۶ کیلومتری کیانشهر این استان گزارش شد. زلزله ۲.۸، ۳ در عمق ۱۴ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت

در اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کرد. عمق این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری و رو مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۶ کیلومتری بهاباد و ۵۵ کیلومتری بافق یزد و ۴۷ کیلومتری کوهبنان استان کرمان گزارش شد. زلزله‌های ۳.۴ در عمق هشت کیلومتر و ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

رشتخوار استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳ کیلومتری رشتخوار، ۳۱ کیلومتری دولت آباد و ۴۲ کیلومتری سلامی این استان گزارش شد.

لامرد استان فارس نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری لامرد و ۲۰ کیلومتری وراوی استان فارس و ۱۸ کیلومتری پارسیان استان هرمزگان بوده است.

زلزله ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری در انارک استان اصفهان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای روز ۲۳ اردیبهشت بوده که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۳۱ کیلومتری انارک، ۷۶ کیلومتری نائین و ۸۷ کیلومتری زواره این استان گزارش شد.

جمعه ۲۳ اردیبهشت

در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۹ و کمه استان اصفهان زلزله ۲.۵ رخ داد.

پل سفید استان مازندران زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ رخ داد که عمق آن در هفت کیلومتری و کانون آن در ۲۳ کیلومتری پل سفید و ۲۸ کیلومتری آلاشت استان مازندران و ۲۷ کیلومتری شهمیرزاد استان سمنان بوده است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!