به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیرمحمود غفاری در جلسه بررسی نحوه اجرا دستور رئیس جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی قطار سریعالسیر تهران–مشهد،اظهار کرد: محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر ساخته میشود که با توجه به اهمیت آن در جابجایی سالانه ۴۱ میلیون نفر مسافر از توجیه لازم برخوردار است. وی با بیان […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیرمحمود غفاری در جلسه بررسی نحوه اجرا دستور رئیس جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی قطار سریعالسیر تهران–مشهد،اظهار کرد: محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر ساخته میشود که با توجه به اهمیت آن در جابجایی سالانه ۴۱ میلیون نفر مسافر از توجیه لازم برخوردار است.
وی با بیان اینکه در ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه عملیاتی اجرا پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد تدوین میشود، افزود: با توجه به اعلام آمادگی سرمایهگذاران و بخشهای فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تامین مالی متنوع آن طراحی و بهزودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.
وی با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریعالسیر تهران-مشهد از مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه، یادآور شد: سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را داشته باشیم.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این معاونت با ترکیب همه منابع و روشهای تامین مالی ممکن از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوقها و امتیازات مالی، تامین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و غیره نسبت به تهیه سبد متنوع تامین مالی این پروژه اقدام میکند.
به گزارش تسنیم، اسفندماه سال ۱۴۰۱ وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات قطار سریعالسیر تهران_مشهد خبر داده و بر ضرورت ورود نسلهای مختلف تکنولوژی برای بهروزرسانی فناوری حملونقل ریلی تاکید کرده بود.
انتهای پیام/