به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز (۷ خرداد ۱۴۰۳) وزارت راه و شهرسازی از افتتاح خطآهن رشت-کاسپین طی امروز ۸ خرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود و قرار بود رسانهها در این برنامه حضور فعالی داشته باشند. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی با اصلاح خبر روز […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز (۷ خرداد ۱۴۰۳) وزارت راه و شهرسازی از افتتاح خطآهن رشت-کاسپین طی امروز ۸ خرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود و قرار بود رسانهها در این برنامه حضور فعالی داشته باشند.
این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی با اصلاح خبر روز گذشته خود از به تعویق افتادن افتتاح این پروژه خبر داده است. این وزارتخانه اعلام کرد: راهآهن (خطآهن) رشت-بندر کاسپین بهعنوان بخشی از راهآهن قزوین-رشت و آخرین قطعه از کریدور ریلی دریا به دریا، به زودی افتتاح میشود.
این مسیر ریلی اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم میسازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.
راهآهن رشت-بندرکاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
این پروژه ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم میکند.
به گزارش تسنیم، قرار بود خطآهن رشت-کاسپین طی ماه جاری با حضور رئیسجمهور شهید به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام/