پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 244738 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ |
24 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زمانیان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف این موسسه، اصلاح و معرفی ارقام پر محصول در شرایط مختلف و همچنین تولید بذر اولیه است، افزود: سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه غلات در این موسسه اجرایی می‌شود. وی افزود: سالیانه هزاران تلاقی توسط محققان بین ژرم‌پلاسم‌های داخلی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زمانیان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف این موسسه، اصلاح و معرفی ارقام پر محصول در شرایط مختلف و همچنین تولید بذر اولیه است، افزود: سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه غلات در این موسسه اجرایی می‌شود.

وی افزود: سالیانه هزاران تلاقی توسط محققان بین ژرم‌پلاسم‌های داخلی و خارجی گندم انجام می‌شود و حاصل آن ارقامی است که امروز در حال کشت است که هم کیفیت خوبی دارند و هم میزان باردهی آنها بالا است.

رئیس موسسه اصلاح نهال و بذر با اشاره به اینکه این موسسه تاکنون ۱۴۳ رقم گندم و ۴۸ رقم جو و ۱۴ رقم دوروم به جامعه کشاورزی معرفی کرده است، تصریح کرد: علاوه بر این، ۲۰۸ رقم دیگر غلات هم از طرف موسسه اصلاح نهال و بذر به کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک‌هزار و ۳۰۰ تن بذر هسته‌های اولیه با توجه به نیاز زراعت تولید شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، بیان کرد: در زمینه بذر غلات ۹۸ درصد خودکفا شده‌ایم.

زمانیان ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر، شاهد میزان جهش پنج برابری کل محصولات کشاورزی در کشور به همت محققان بوده‌ایم.

رئیس موسسه اصلاح نهال و بذر ادامه داد: تولید ۱۱۱ رقم انواع بذر به جامعه کشاورزی و بخش خصوصی واگذار شده که ۴۴ رقم آن ارقام مختلف گندم است.

وی در پایان گفت: قبل از انقلاب تولیدات کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود و اکنون به ۱۳۲ میلیون تن رسیده است که ۶۰ درصد مربوط به اقلام‌ جدید و ۴۰ درصد مربوط به افزایش سطح زیر کشت بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید