به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ کل واگنهای مسافری ناوگان ریلی کشور ۲۱۵۳ دستگاه بوده که از این تعداد ۱۵۱۶ دستگاه آماده به کار بوده است. به عبارت دیگر در سال مورد گزارش حدود ۷۰ درصد از واگنهای مسافری به مردم خدماترسانی کردهاند. سال […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ کل واگنهای مسافری ناوگان ریلی کشور ۲۱۵۳ دستگاه بوده که از این تعداد ۱۵۱۶ دستگاه آماده به کار بوده است. به عبارت دیگر در سال مورد گزارش حدود ۷۰ درصد از واگنهای مسافری به مردم خدماترسانی کردهاند.
سال ۱۴۰۱ تعداد کل واگنهای شبکه ریلی کشور با افزایش ۲ دستگاه به ۲۱۵۵ دستگاه رسیده است. از این تعداد نیز ۱۴۸۹ واگن آماده بهکار بوده است. در واقع با وجود افزایش تعداد واگنها، اما روند آماده بهکار بودن واگنهای مسافری رشد منفی حدود ۱.۸ درصدی را ثبت کرده است.
در پایان سال گذشته نیز تعداد کل واگنهای مسافری شبکه سراسری راهآهن ۲۱۷۹ دستگاه بوده که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۱.۱ درصد رشد را نشان میدهد. در بخش واگنهای آماده بهکار نیز رشد حدود ۳.۵ درصدی ثبت شده است. در سالی که گذشته ۱۵۴۱ دستگاه واگن مسافری آماده بهکار بوده است.
به گزارش تسنیم، طی سه سال منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۶ دستگاه واگن مسافری (بازسازی شده یا نو) به ناوگان ریلی کشور افزوده شده است.
اواخر ماه گذشته سیدمیعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۰ واگن مسافری نو به ناوگان اضافه شده است، گفته بود: در بخش واگن مسافری، اولویت راه آهن تولید داخلی است. در این راستا هدفگذاری برای ۵۰۰ واگن مسافری با تولیدکنندگان داخلی مذاکره کردهایم. در زمان حاضر ۳ تولیدکننده داخلی داریم که با آنها مذاکرات را انجام دادهایم.
وی ادامه داد: بر این اساس تا ۱۵ ماه آینده ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری وارد ناوگان ریلی خواهد شد.
انتهای پیام/