جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 24652 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ |
149 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی مراحل نهایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند و متن نهایی آن در حال نگارش است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه تا یک ماه و نیم […]

به گزارش ادارک خبر مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی مراحل نهایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند و متن نهایی آن در حال نگارش است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر این گزارش در صحن مجلس قرائت شود و علت تاخیر تا سقف یک ماه و نیم تعطیلی دو هفته‌ای جلسات مجلس از هفتم خرداد است.

عضو هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی با اشاره به جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: در این گزارش مواردی همچون انبار تعداد زیادی از خودروها، بحث نوبت‌دهی و ثبت‌نام‌ها و امثال آن اشاره شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده سهامداری قعطه‌سازان در شرکت‌های خودروسازی است که قطعه‌سازان عملا خود بر امورات شرکت‌های خودروسازی تسلط دارند.

وی افزود: سهامداری قطعه‌سازان در شرکت‌های خودروسازی باعث می‌شود تا نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی به درستی انجام نشود و ما شاهد تولید خودروهای با کیفیت پایین باشیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تولید کنندگانی در حوزه قطعات خودرو در کشور داریم که قطعات مرغوبی را تولید می کنند اما با وجود تولیدات با کیفیتی که دارند به خاطر این که رانت ندارند و نتوانستند ارتباطات خاص با برخی ها داشته باشند از تولیدات آنها در صنعت خودروسازی کشور استفاده نمی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این گزارش به آن اشاره شده، تولید خودروهایی است که از ابتدا می‌دانستند که قطعاتش به صورت کامل تامین نشده است و همین مسأله باعث انبار خودروهای بسیار زیادی شده که نقص قطعه دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مورد ثبت‌نام و قرعه‌کشی به این شکل هم در گزارش نکاتی ذکر شده که نباید عرضه خودرو با این قیمت بالا و با این کیفیت پایین و آن هم به این سختی به مردم عرضه شود.

وی افزود: البته در کنار این موارد مسائلی همچون گرانی مواد اولیه، فولاد و افزایش حقوق نیروها نیز مزید بر علت شده تا قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!