جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 247466 |
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ |
30 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: داستان سریال به گونه‌ای پیش رفته است که دست تیم طراح را برای استفاده از رنگ‌ها چه در طراحی صحنه و چه در انتخاب رنگ مناسب برای لباس هر شخصیت باز بگذارد. احتمالا بدانید که هر رنگ و هر فرم در فضا و لباس تاثیر و معنای متفاوتی […]

گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: داستان سریال به گونه‌ای پیش رفته است که دست تیم طراح را برای استفاده از رنگ‌ها چه در طراحی صحنه و چه در انتخاب رنگ مناسب برای لباس هر شخصیت باز بگذارد. احتمالا بدانید که هر رنگ و هر فرم در فضا و لباس تاثیر و معنای متفاوتی در ذهن مخاطب دارد و ترکیب کردن آن‌ها اثری ماندگار بر احساس و ذهن ما می‌گذارد.

قطب3

سینما از ابتدا ابزاری برای داستان گویی و نشان دادن مفاهیمی بوده است که شاید در قالب فیلم و سریال به راحتی بتوان آن را به مخاطب القا کرد. رنگ ها و چیدمان در هر قاب سینما چه در دکور و چه در لباس بازیگران  همه در انتقال این مفاهیم به مخاطب اثر می‌گذارد. شما در یک قاب می‌توانید یک تم رنگی را ببینید که ممکن است رنگ هایی مکمل یا متضاد هم باشند یا در چرخه رنگ از تیره به روشن در کنار هم قرار گرفته باشند. هر چه باشد توجه به رنگ بسیار اهمیت دارد چرا که شما ممکن است با نگاه کردن بتوانید به شخصیت واقعی و خصوصیات اخلاقی هر نقش پی ببرید.

قطب6

در واقع  استفاده از ترکیب رنگی ها برای انتقال مفاهیم داستان، به هوش و خلاقیت تیم طراح آن فیلم و سریال برمی‌گردد.

قطب1

در سریال «قطب شمال» هم ما شاهد آن هستیم که مانند تمامی سریال های مطرح و به روز دنیا که به استفاده از رنگ ها و مفهوم هر رنگ در لباس و دکور اهمیت داده می‌شود، توجه شده است و تیم طراح این سریال سعی کرده با نهایت دقت و نکته سنجی برای هر سکانس طراحی مخصوصی را در نظر گرفته تا علاوه بر بعد هنری به جذابیت داستان هم اثر بگذارد.

قطب5

سعید حسنلو به عنوان طراح صحنه و مرجان گلزار به عنوان سرپرست تیم طراحی لباس به خوبی از اهمیت رنگ ها برای انتقال احساسات هر کاراکتر اطلاع داشتند و در سکانس های مختلف به کمک کارگردان آمادند تا لحظاتی منحصر به فرد خلق کنند.

قطب4

 

قطب8

قطب2

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید