جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 247586 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۲ |
29 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: محمد حسن هاشمی در گفت وگو باهنرآنلاین با اشاره بر شیوه اجرایی نمایش «مافیای قجری» گفت: این نمایش در زمان قاجار روایت می‌شود اما به بیان و گویش امروز است؛ سبک و سیاق خاصی دارد که درآن بازی مافیا نیز وجود دارد، بازی که امروزه در سطح جامعه بسیار گسترش […]

گروه تئاتر خبرگزاری هنر ایران: محمد حسن هاشمی در گفت وگو باهنرآنلاین با اشاره بر شیوه اجرایی نمایش «مافیای قجری» گفت: این نمایش در زمان قاجار روایت می‌شود اما به بیان و گویش امروز است؛ سبک و سیاق خاصی دارد که درآن بازی مافیا نیز وجود دارد، بازی که امروزه در سطح جامعه بسیار گسترش یافته و تعداد بسیاری از جوانان با آن سرگرم می‌شود و چه جذاب است اگر حرف‌های مهم از این شاخه پرطرفدار بیان شود.

او افزود: «مافیای قجری» حال امروز جامعه را بیان می‌کند؛ افرادی که امروز طرفدار و پشتیبان یک قشر خاص هستند و فردا طرفدار و پشتیبان فردی دیگر، نکته جالب در میان همه این اتفاقات و تیم کشی‌ها این است که انسان‌های سالم در این بازی‌ها حذف شده و از جلوی روی ما برداشته می‌شوند. بنابراین براین باورم که بازی مافیا و جامعه امروز به راحتی شبیه به یکدیگر هستند.

این بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: بدون شک ما روی صحنه هستیم تا زبان گویای مردم باشیم، گاهی اوقات اتفاقاتی در این جامعه رخ می‌دهد که ممکن است بیان آن سخت و یا کمی دشوار باشد، ما تلاش کرده‌ام تا زبان این اتفاقات باشیم و به همین منظور امروز روی صحنه حاضر هستیم. امیدوارم با حمایت مردم و مسئولین گرامی، آثار بیشتری که حرف دل مردم است روی صحنه برود و یک خروجی مثبتی داشته باشد.

هاشمی1

محمد حسن هاشمی در پایان تاکید کرد: متاسفانه آنچه امروز به شدت شاهد آن هستیم، عدم آگاهی برخی افراد از اصول اولیه تئاتر است؛ فردی که بواسطه اتفاقاتی در فضای مجازی شهرت یافته است بدون هیچ شناختی روی صحنه حاضر می‌شود و متاسفانه اتفاقات بدی را رقم می‌زند. ما از فعالیت بسیاری از این دوستان در فضای مجازی لذت می‌بریم اما حضور برخی از افراد بدون هیچ آگاهی و شناختی نسبت به صحنه تئاتر به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این صحنه اساتید بزرگی را به خود دیده است که امروز جایشان در بین ما خالیست، از استاد آتیلا پسیانی تا استاد حمید سمندریان و…؛ براین باورم که می‌بایست نظارت را برای حضور افراد در این عرصه کمی بیشتر کرد و بهای بیشتری به افرادی داد که همه جوره درحال خاک خوری در این عرصه هستند.

رضا شفائی دیگر بازیگر این نمایش نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری هنرآنلاین عنوان کرد: کنارهم قراردادن یک بازی مافیا و تاریخ برایم بسیار جذاب است. ما در گذشته درحال مافیا بازی کردن هستیم، شاید ابتدا حتی خنده دار باشد اما جامع‌تر که به آن نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که زندگی کاملا شبیه به همین بازی است و امروزه بیشتر از هر زمان دیگری اتفاقاتی که روی صحنه درباره آن صحبت شده، قابل لمس است.

او افزود: هر اثر هنری جامعه مخاطب خاص خود را دارد با این تفاوت که بعضی آثار در سلیقه عمومی جامعه بیشتر جای میگیرند، باتوجه بر گسترش بسیار بازی مافیا در بین جوانان براین باورم که مخاطب این اثر عام مردم هستند. علاوه براین؛ سخنانی که در نمایش مطرح می‌شود قطعا حرف دل مردم است.

این هنرمند تئاتر گفت: وظیفه ما به عنوان کسانی که حافظ فرهنگ و هنر این مرزوبوم هستیم، ادامه دادن راه اساتید و احیا و بقای تئاتر این سرزمین است؛ بنابراین امیدبخشی به مخاطب که منجر به پویایی جامعه می شود از وظایف اصلی هنرمند به شمار می‌رود. ویژگی اصلی که مرا برای بازی در این نمایش ترغیب کرد این است که سعی در جلوه گری امید و رنج انسان‌ها دارد که این نکات از شریف ترین اندیشه‌ها می‌آید.

هاشمی3

او در پایان تاکید کرد: ما پس از تمرین‌های مستمر و طی کردن فراز و نشیب‌های بسیار این اثر را به سرانجام رساندیم، از تک تک عوامل گروه که حال دیگر به خانواده‌ای بدل شده‌ایم، به دلیل همدلی و مهری که باعث شد حتی در سخت ترین لحظات استوار و ثابت قدم پای این کار بایستند و پا پس نکشند تشکر می‌کنم.

«مافیای قجری» به نویسندگی نیکو جودکی و تهیه کنندگی و کارگردانی فاطیما جودکی هرشب راس ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره یک عمارت ارغوان روی صحنه می‌رود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید