جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 247972 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۶ |
12 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بی‌تعارف لیست هدایای باشگاه مس رفسنجان به مدیران فوتبالی و رسانه‌ای که از سوی رضا جاودانی و عادل فردوسی‌پور افشا شد، نشان می‌دهد شاید صعود تیم مس به لیگ برتر هم تحت تاثیر این هدایا بوده است. در حالی که به یاد نداریم باشگاهی برای صعود به لیگ برتر به رئیس کمیته مسابقات، رئیس مسابقات […]

بی‌تعارف لیست هدایای باشگاه مس رفسنجان به مدیران فوتبالی و رسانه‌ای که از سوی رضا جاودانی و عادل فردوسی‌پور افشا شد، نشان می‌دهد شاید صعود تیم مس به لیگ برتر هم تحت تاثیر این هدایا بوده است. در حالی که به یاد نداریم باشگاهی برای صعود به لیگ برتر به رئیس کمیته مسابقات، رئیس مسابقات برگزاری مسابقات لیگ یک، رئیس کمیته داوران، سردبیر یکی از سایت‌های ورزشی، برنامه تلویزیونی و… سکه هدیه دهد.

افشای فساد سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۳ دست دادگاه و قاضی برای برخورد فوتبالی با پرونده را خواهد بست. در حالی که اگر این پرونده همانند پرونده تیم شهرداری تبریز در همان زمان وقوع افشا می‌شد، ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می‌توانستند برخورد مشخص‌تری با پرونده داشته باشند؛ همان‌طور که شهرداری تبریز بعد از صعود به لیگ برتر با مربی‌گری فراز کمالوند به دو دسته پایین‌تر فرستاده شد. سوال مهم و اساسی اینجاست که چرا فساد سال ۱۴۰۰ باید در سال ۱۴۰۳ فاش شود؟

فیفا در یکی از مهم‌ترین کدهای اخلاقی می‌گوید اگر کسی از فساد در فوتبال مطلع باشد و آن را به کمیته اخلاق یا کمیته انضباطی ارایه ندهد، طبق قانون محروم خواهد شد!

در این پرونده هم به طور شک برخی از افراد از این فساد بزرگ خبر داشتند. ماجرا اهدای یک سکه و دو سکه نبوده که کسی از آن بی‌خبر بوده باشد؛ از یک باشگاه دولتی صدها سکه خارج شده است، به افراد متعددی هدیه داده شده است، پولی که از باشگاه خارج شده چند صد میلیارد تومان است و غیر قابل باور است که هیچ‌کس از این فساد بزرگ خبر نداشته بوده باشد. گناه کسی که از این فساد باخبر بوده و آن را به فدراسیون فوتبال اطلاع نداده کمتر از کسی نیست که رشوه داده و رشوه گرفته است!

اهدای این سکه‌ها در سال ۱۴۰۰ به افراد مهم و تاثیرگذار فدراسیون فوتبال بدین معنی است که همین افراد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم برای فوتبال تصمیم گرفته‌اند. در حالی که اگر فساد آن‌ها همان ۳ سال قبل بر ملا و رسیدگی می‌شد، این افراد همان سال ۱۴۰۰ از سمت خود برکنار می‌شدند و فوتبال در سه سال اخیر کم‌تر آسیب می‌دید.

شک نکنید این‌که افرادی فاسد ۳ سال بیش‌تر برای این فوتبال تصمیم گرفته‌اند، موجب تضییع بیش‌ترِ حق‌های بسیاری شده! امید است فدراسیون فوتبال به خصوص ارکان قضایی و دادگاهی که در کرمان این پرونده را بررسی می‌کنند، علاوه بر تخلفات رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده، به سکوت کسانی که از این وقایع اطلاع داشتند هم رسیدگی کنند.

در همین ارتباط بخوانید: افشاگری رضا جاودانی از فساد در فوتبال در کنار عادل فردوسی‌پور/ به تهیه کننده یک برنامه خانه دادند/ به یک مجری صداسیما یک ماشین دادند!

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید