جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 249417 |
تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ |
12 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از دقایقی قبل با حضور ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «فرهنگی اجتماعی»  آغاز شد. سوالات کارشناسان در بخش اول مناظره به شرح زیر است: پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟ پرسش مردمی: برای آینده جوانان […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از دقایقی قبل با حضور ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «فرهنگی اجتماعی»  آغاز شد.

سوالات کارشناسان در بخش اول مناظره به شرح زیر است:

پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم و حقمان را هم بگیریم؟

لیلا مجدانی (کارآفرین و جامعه شناس زنان): راهکارتان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟

سمیرا فتح اللهی (مدیر کانون جوانی جمعیت): حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می‌دانید؟

فاطمه (رحمانی فعال حوزه زنان): در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری مدنظرتان است؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سومین مناظره تلویزیونی گفت: امروز روز تولد دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، است که نماد خشونت غرب انسان خوار است.

وی افزود: خانواده بنیاد جامعه ما و کانون تعالی انسان است و ایران هم جامعه خانواده محوری است و زن هم ستون خانواده است. من به برخی برخوردهای شعاری با موضع زن که در موقع انتخابات صورت می‌گیرد کاری ندارم؛ این سوء استفاده  انتخاباتی است.

.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: زن بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است و ما هیچوقت در تاریخ نگاه ابزاری به زن نداشته‌ایم. حاصل نگاه ابزاری به زن عاقبتش در فرهنگ غرب دیده می‌شود و موج شده الان آنها مجبور به بازگشت به فرهنگ‌های خانواده محور شده‌اند.

قاضی‌زاده عنوان کرد: شهید رئیسی در سازمان ملل همه دنیا را به بازگشت به ارزش خانواده دعوت کرد لذا ما هم باید با جنبش‌های هم ارزش با خودمان ائتلاف کنیم. دلیل ندارد در هر ائتلافی تمام ارزش‌های جنبش‌های کشورها را قبول داشته باشیم. مثلا در حوزه عدالت با کشورهای چپ هم ارزش هستیم برخی از کشورها مذهبی‌تر هستند در حوزه خانواده بر همان مبنا ائتلافاتی انجام دهیم.

وی افزود: باید مراقب باشیم ادبیات غلط ما را اسیر نکند زیرا زن پیشران و روش حل مسائل است. دغدغه بانوان ما هم حجاب نیست و این یک ظلم  تاریخی به زن است در حالیکه دغدغه اصلی با نوان تبغیض در فرصت‌ها است که باید آن را از بین ببریم.

اعتبار یک میلیاردی به زوج‌های جوان می‌دهیم

قاضی‌زاده هاشمی در بخش‌ دوم صحبت‌های خود اظهار داشت: امروز کمی از زمان عقبیم و حرف‌هایی می‌زنیم که ۲۰-۳۰ سال پیش موضوع زنان بود و امروز زنان ما از آن عبور کرده‌اند. امروز قدرت اصلی ما زنان هستند. حرف زنان این است که تبعیض علیه زنان به معنی محدود بودن زیرساختها و فرصت‌ها علیه‌شان برداشته شود.

وی افزود: الان بیش از ۹۴ درصد زنان ما باسوادند و بسیاری از آنها سواد دانشگاهی دارند ولی نرخ بیکاری آنها ۵۶ درصد است چون مشاغل ما مردسالارانه تعریف شده است. الان ۳.۵ میلیون ورزشکار داریم که ۴۰ درصدش زنان هستند؛ چقدر از امکانات ورزشی ما برای زنان است؟ شهید رئیسی سواحل را آزادسازی کرد خوب حالا چرا نباید فضایی را داشته باشیم که زنان ما بتوانند ورزش‌های آبی انجام دهند؟ فضاهای ورزشی ما باید به فضاهای مردانه،‌ زنانه و خانوادگی تقسیم شود.

.

قاضی‌زاده عنوان کرد: جنس زن و مرد متفاوت است؛ نظام برنامه‌ریزی ما برای زنان و مردان باید متفاوت باشد. ما تنها کاری که کردیم زن و مرد را در مدارس جدا کردیم. در حالی که باید متناسب‌سازی امور هم صورت بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله اصلی جوانان ما این است که دولت آاز آنها در تشکیل خانواده حمایت کند. در دولت خانواده اعتباری برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم. یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه که می‌تواند در اشتغال یا تامین جهیزیه یا ازدواجش استفاده کند و یا در حوزه دیگری سرمایه‌گذاری کند. مهد کودک قانون دارد و همه مکلف هستند وقتی بانوی با فرهنگ بکار می‌گیرند مهد کودک ارزان قیمت ایجاد کنند. اگر زمینه بارداری و فرزندآوری را آسان کنیم همه خانم‌ها علاقمندند که حداقل دو فرزند داشته باشند.

***

سوالات کارشناسان در بخش دوم به شرح زیر است:

برنامه شما برای شبکه اینترنت داخلی چیست؟

چه برنامه ای برای نظارت بر فضای مجازی بدون ایجاد محدودیت برای کسب و کارهای آن لاین دارید؟

برنامه شما برای ساماندهی فضای مجازی چیست؟

سیاست شما برای مواجه با فیلترینگ به ویژه شبکه های اجتماعی پرمخاطب چیست؟

چقدر به ابعاد سواد مجازی توجه دارید؟

بهترین قاضی برای فیلترینگ عرف جامعه است

قاضی‌زاده هاشمی در بخش سوم صحبت‌های خود درباره برنامه‌اش در حوزه رسانه و فضای مجازی عنوان کرد: اینترنت یک کالای اساسی است و همه به آن نیاز دارند و یکی از بهترین مشاغل زنانه هم مشاغل اینترنتی هستند.

وی افزود: دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال بدون اینترنت ممکن است؛ نقد مسئولان و نظارت بر مسئولان هم بدون اینترنت امکان ندارد اتفاق بیفتد.

این نامزد انتخابات عنوان کرد: باید اینترنت سریع و با کیفیت و امن داشته باشیم. ما چند مشکل در حوزه اینترنت داریم یکی از آنها این است که  زیرساخت مناسب اینترنت توسعه پیدا نکرده حدود یک دهه توسعه زیرساخت‌ها متوقف بوده است. موضوع دوم محدودیت‌های فکر نشده  و سوم هم کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه است زیرا تا کسی متخصص می‌شود به بیرون از کشور مهاجرت می‌کند چون در آنجا درآمد بالایی دارد.

.

قاضی‌زاده گفت: در دولت سیزدهم تلاش‌هایی در حوزه توسعه زیرساخت‌های اینترنت کردیم و پروژه فیبر نوری با گستردگی بالا شروع شده است و باید ادامه پیدا کند. سرعت اینترنت ثابت و همراه هم افزایش یافته است البته این رشد به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها ملموس نیست چون سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد. البته محدودیت‌ها موثر نبوده؛ تلگرام ۴۰ میلیون مشترک دارد و نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی که گذاشتیم موثر نبوده است. یک جاهایی افراط کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در خیلی از کشورهای جهان دسترسی به سایتهای مستهجن راحت نیست و آنجاها باید برخورد کرد.در حوزه دسترسی به سایت‌های مستجهن باید با قاطعیت برخورد کنیم اما در برخی حوزه‌ها با عقلانیت برخورد نکردیم که موجب مردم آزاری شده است.

قاضی‌زاده اظهار داشت: بهترین قاضی برای فیلترینگ عرف جامعه است؛  برای اینکار مدل‌هایی هم در داخل و خارج کشور هست. باید در این ماجرا خود خانواده‌ها درگیر شوند و خود آنها این کنترل را انجام دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید وارد بحث حکمرانی اینترنت در جهان شویم و هم در حوزه تولید محتوا و هم در حوزه پهنای باند فعال شویم. در این حوزه دولت سیزدهم کارهای خوبی در حوزه فضایی صورت داده که باید دنبال شود.

ادامه دارد…

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید