جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 249816 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ |
4 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی بخش در این مراسم اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین عامل در عرصه توسعه یافتگی هر صنعتی به ویژه صنعت هوانوردی است. این برای همه دنیا ساری و جاری است و برای کشورمان مهم‌تر است چون ایران به ناحق در حوزه نظامی و غیرنظامی تحریم کرده اند. وی […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی بخش در این مراسم اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین عامل در عرصه توسعه یافتگی هر صنعتی به ویژه صنعت هوانوردی است. این برای همه دنیا ساری و جاری است و برای کشورمان مهم‌تر است چون ایران به ناحق در حوزه نظامی و غیرنظامی تحریم کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی پیشرانه توسعه هر کشوری است، افزود: کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای در حال توسعه روی صنعت هوانوردی تمرکز کرده‌اند، چراکه پایه و اساس پیشرفت است.

وی تصریح کرد: بخش صنعت هوانوردی که مورد هجوم دنیا قرار گرفته با یک مولفه از آبان ۵۸ تا امروز سرپاست؛ سئوال بزرگ خارجی ها از ما این است که با وجود همه تحریم ها چگونه به ۵ قاره دنیا پرواز دارید؟ این تاب آوری از کجا آمده است؟

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ گفت: پاسخ داشتن نیروی متعهد، کارآمد و متخصص است. امروز ایستادگی ما نیروی انسانی است و کارآمدی نیروی انسانی نیز با آموزش است.

محمدی بخش یادآور شد:  در حوزه برج مراقبت، تصمیم های میلیون دلاری در کسری از ثانیه داریم که اگر اشتباه تصمیم گیری شود، آخرین اشتباه است. برای رفع اشکال و خطا تمرین در سیمولاتور ۳ بعدی برج کنترل است.

وی بیان کرد: در این بخش دو راه داشتیم؛ یکی خرید خارجی و دیگری استفاده از توان صنایع داخلی. خیلی ها گزینه اول را انتخاب می کنند. اما ما کار را به داخل واگذار کردیم و صفر تا ۱۰۰ این کار توسط متخصصان ایرانی اجرا شده است.

اردوان کریم‌زاده رییس دانشکده صنعت هواپیمایی نیز در این مراسم گفت: دانشکده صنعت هواپیمایی تنها مرکز آموزش دولتی در این بخش است که مشغول تربیت متخصصان است.

وی افزود: دانشکده در راستای اهداف و ماموریت خود تلاش کرده با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی بتواند کیفیت و راندمان آموزش را ارتقا دهد. در این زمینه با یک شرکت داخلی برای طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه قرارداد امضا کردیم.

وی تصریح کرد: سیمولاتور (شبیه‌ساز) طراحی شده ۳ بعدی به طور کامل قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد. 

به گزارش تسنیم، سامانه شبیه‌ساز ۳ بعدی ۳۶۰ درجه برج کنترل توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید