جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 25013 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ |
276 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

عین اللهی در نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد اعلام آمادگی کرد؛ بهرام عین اللهی در نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد گفت:  جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در دسترسی عادلانه به واکسن‌های با کیفیت، ایمن و مقرون به صرفه با کشور‌های در حال توسعه پروژه‌های مشترکی داشته باشد.  به […]

عین اللهی در نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد اعلام آمادگی کرد؛

بهرام عین اللهی در نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد گفت:  جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در دسترسی عادلانه به واکسن‌های با کیفیت، ایمن و مقرون به صرفه با کشور‌های در حال توسعه پروژه‌های مشترکی داشته باشد. 

به گفته وزیر بهداشت سویه جدید نشان داد که هیچ منطقه، هیچ کشور، هیچ جامعه و هیچ فردی ایمن نیست مگر اینکه همه ما ایمن باشیم.

او ادامه داد: اقدامات قهری یک جانبه نظیر تحریم چالش‌هایی را برای کشور‌های تحریم شده برای دسترسی به موقع به خدمات بهداشتی و تجهیزات پزشکی مرتبط با کووید۱۹ را ایجاد کرد و با نقض تبعیض آمیز، هدف دار و گسترده حقوق اساسی”جمعیت مورد هدف” همراه شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: نابرابری در دسترسی به واکسن‌ها از طریق تولید غیر متمرکز و تولید محلی واکسن قابل حل می‌باشد.

 عین اللهی، امنیت جهانی سلامت را وابسته به کیفیت سیستم‌های بهداشت عمومی در کشور‌ها دانست. اگر سیستم‌های بهداشتی قوی‌تر و آماده‌تر بود، بهتر می‌توانست از وقوع بسیاری از فوریت‌های عمومی پیشگیری، جلوگیری و کنترل کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!