جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 250812 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ |
20 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شمس الدین فرزادی پور در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص هزینه هر ساعت صندلی پرواز اظهار کرد:  با توجه به مشکل تامین قطعات و نوسانات نرخ ارز در کشور، قیمت های ما باید در مقایسه با نرخ های جهانی باید بالاتر باشد. وی با بیان اینکه با توجه […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شمس الدین فرزادی پور در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص هزینه هر ساعت صندلی پرواز اظهار کرد:  با توجه به مشکل تامین قطعات و نوسانات نرخ ارز در کشور، قیمت های ما باید در مقایسه با نرخ های جهانی باید بالاتر باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوسانات نرخ ارز درآمد امروز ما نصف درآمدهای سه ماه آینده است، افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک ریال مازاد بر نرخ سازمان هواپیمایی بلیت نفروخته است. در رابطه با سقف قیمت، عددی که اعلام می شود مصلا برای مشهد  دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و کسی حق فروش بالاتر از آنرا ندارد. 

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که هزینه تمام شده هر صندلی پروازی چه میزانی است و ایرلاین ها چقدر بابت هر ساعت صندلی پروازی سود می کنند، گفت:در استاندارد جهانی سود بخش پروازی ۵ تا ۶ درصد است. در کشور به دلیل محدودیت هواپیما همیشه در های سیزن قرار داریم و تقاضا با عرضه متفاوت است. با توجه به این مسئله در ایران نمی‌توانیم سود ایرلاین ها را اعلام کنیم. 

وی یادآور شد: قیمت بلیت در ایران معادل نرخ جهانی و مقداری پایین تر است. در محاسبه قیمت هر ساعت صندلی پروازی دو مولفه اصلی یعنی  تیک آف و لندینگ  بیشترین هزینه هواپیما  و در مرحله بعدی سوخت و… است. بر این اساس به تناسب مسیرهای پروازی قیمت هر ساعت صندلی پروازی متفاوت ۴۷  تا ۶۰ دلار است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص جایگاه شرکتهای دولتی در انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: اگر در این انجمن مسئولیتی را قبول کنیم تعارض بین بخش خصوصی و دولتی پیش می آید.در واقع اگر مسئولیت داشته باشیم باید از صنف حمایت کنیم و این یک تعارض است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص حضور شرکتهای خارجی در ایران و انجام پروازهای داخلی گفت: هیچ ایرلاین خارجی حاضر به انجام پروازهای داخلی نیست، چراکه انتشارات خاصی در بحث مسیرها و سوخت دارند. ضمن اینکه واگذاری پروازهای داخلی به ایرلاین های خارجی به صلاح کشور نیست. 

فرزادی پور همچنین درباره آزادسازی نرخ سوخت، گفت: پیشنهاد آزادسازی قیمت سوخت روی میز دولت است و پس از تصویب به ایرلاین ها ابلاغ می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید