سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 257310 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ |
8 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم سحرگاه امروز، سه‌شنبه، طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “دیشب، دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، آخرین جلسهٔ شورای راهبری برگزار شد و این شورا به کارش پایان داد. این شورا در بیش از ۳۰ جلسهٔ […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم سحرگاه امروز، سه‌شنبه، طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “دیشب، دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، آخرین جلسهٔ شورای راهبری برگزار شد و این شورا به کارش پایان داد.

این شورا در بیش از ۳۰ جلسهٔ نیم‌روزی توانست برای هر کرسیِ کابینه پیشنهادهای کمیته‌ها و شخصیت‌های ملی به رئیس جمهور را ارزیابی شاخص‌محور کند و بعد از گفتگوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور معرفی کند.

به‌لطف خدا خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئیس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانهٔ دکتر پزشکیان شد و شورای راهبری از سلامت و کارآمدی گزینه‌های پیشنهادی به رئیس جمهور رضایت داشت.

من و سایر اعضا همچنین بسیار خوشحال شدیم از این‌که در این فرآیند مشارکتی برای اغلب مسئولیت‌های هیئت دولت، نیروهای جوان توانا و زنان باصلاحیت متعددی شناسایی و معرفی شدند که بدون این سازوکار مشارکتی کشف نمی‌شدند.

مفتخریم که در پیشنهادهای ارائه‌شده به رئیس جمهور شماری از این جوانان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب حضور دارند. بخشی از سرمایه‌های انسانیِ شناسایی‌‌شده در این فرآیند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند.

به‌زودی گزارش جامع‌تری از فرآیند تقدیم خواهم کرد، حتماً کار ما بی‌نقص نیست و ان‌شاءالله با تدوین این کارزار فشرده سه‌هفته‌ای (که البته هنوز پایان نیافته و خبرسازی‌ها پیرامون معرفی یک یا چند نامزد نهایی کماکان بی‌پایه است) و مستندسازی آن، راه نقد، اصلاح و نهادینه شدن این روش شفاف و مشارکت‌جویانه آغاز خواهد شد.
از اعضای شورای راهبری، رؤسا و دبیران کارگروه‌ها و رؤسا و اعضای کمیته‌ها که در این نوآوری شجاعانه جناب آقای دکتر پزشکیان ایثارگرانه مشارکت فرمودند سپاسگزارم.

از تمامی شخصیت‌های ملی، احزاب سیاسی، نخبگان، تشکل‌های جامعه مدنی و نهادهای دانشگاهی، صنفی و تخصصی که با معرفی نامزدهای توانمند ملی این فرآیند را معنادار و فراگیر ساختند ممنونم. از نخبگان، به‌ویژه زنان و جوانانی که با ارائه سوابق و برنامه‌های خود اجازه دادند گوشه‌ای از توانمندی‌های سترگ انسانی کشور را شناسایی کنیم، سپاس بی‌پایان دارم، و بیش از همه وامدار مردم هوشمند ایران هستیم که فرصت چنین تجربه‌ جدیدی را با رأی و شکیبایی خود فراهم کردند.

شاد و سربلند باشید.”

انتهای پیام/+

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید