به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمیعاد صالحی با بیان این که یکی از اولویتهای ما در راه آهن شفافیت مالی بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۳ و ۱۴۰۰ با مدل گذشته و با آرایش حسابها یعنی عدم انتقال هزینههای عمرانی را به صورتحساب جاری، سود و زیان شرکت را اعلام میکردند. صالحی افزود: […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمیعاد صالحی با بیان این که یکی از اولویتهای ما در راه آهن شفافیت مالی بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۳ و ۱۴۰۰ با مدل گذشته و با آرایش حسابها یعنی عدم انتقال هزینههای عمرانی را به صورتحساب جاری، سود و زیان شرکت را اعلام میکردند.
صالحی افزود: بر این اساس برای سالهای ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب زیان ۲۷۵ میلیارد تومانی، ۳۳۱ میلیارد، ۴۶۲ میلیارد، ۷۱۵ میلیارد، ۷۵ میلیارد و ۴۴۹ میلیارد اعلام شد.
وی با بیان اینکه برای سال ۹۹ حسابهای سود و زیان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران را با سود ۴۳۳ میلیارد تومان نشان داده بودند، تصریح کرد:این در حالی بود که واقعیت منفی ۲۰ میلیارد تومان بود.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۰۲ میلیارد تومان سود شامل حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سود عملیات و ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه اعلام شده بود، اضافه کرد: اما واقعی آن بود که زیان سال ۱۴۰۰ راهآهن حدود ۱۸۶۸ میلیارد تومان بود. در سال گذشته نیز مطابق گزارش سازمان حسابرسی زیان راه آهن حدود ۲ هزار و ۷۵ میلیارد تومان بود.
انتهای پیام/