جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 261974 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح و تبیین برنامه‌های خود اظهار داشت: گفته شده که بنده با این حوزه‌ی کاری وزارتخانه آشنایی ندارم و ممکن است دچار مشکل شوم؛ آشنایی من با این بخش بیش از […]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارتخانه جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز مجلس در تشریح و تبیین برنامه‌های خود اظهار داشت: گفته شده که بنده با این حوزه‌ی کاری وزارتخانه آشنایی ندارم و ممکن است دچار مشکل شوم؛ آشنایی من با این بخش بیش از ۳۰ سال است. در این زمینه یک کارشناس، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز بوده‌ام.

وی بیان کرد: معتقدم بخش کشاورزی بخشی است که فعال این عرصه باید از سطح مزرعه و زمین کشاورزی بالا آمده باشد و واحد تولیدی و رده‌های سازمانی را بشناسد.

نوری ادامه داد: بنده با فساد نسبتی نداشته‌ام اما با فسادستیزی و پاک‌دستی نسبت دارم؛ مشی من پاک‌دستی بوده و یک مورد برخلاف این نیز در دوره‌ی خدمتی‌ام اتفاق نیفتاده است. این محکم‌ترین وعده است که مدیریت مبتنی بر پاک‌دستی، سلامت، کارآمدی و روحیه جهادی را در وزارتخانه حاکم خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رسیدن به امنیت غذایی، ارتقای بهره‌وری، استفاده‌ی کامل از نیروهای این وزارتخانه، رسیدگی به مشکلات معیشتی کارکنان، مدیریت و کاهش مصرف آب، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش ضریب امنیت غذایی و توجه به اسناد بالادستی و قوانین مادر حوزه کشاورزی را از رئوس برنامه‌ی خود دانست.

نوری‌قزلجه عنوان کرد: بخش کشاورزی رکن مهم از امنیت ملی است و در برنامه‌ام بر کشاورزمحوری و روستاپایه کردنِ کشاورزی توجه کرده‌ام. سرمایه‌گذاری در این حوزه پایین است و باید ارتقا یابد.

وی ادامه داد: ارتقای ضریب خودکفایی کالاهای اساسی از ۸۰ به ۹۰ درصد، جهش سرمایه‌گذاری دولتی و غیردولتی در این حوزه، استفاده از روش‌های جدید تأمین مالی، سیاست‌های حمایتی موثر از بخش کشاورزی و کاهش سهم خام‌فروشی محصولات کشاورزی نیز ار دیگر اهداف بنده است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تأکید دارم که با همکاری دستگاه‌ها و نهادها غذای جامعه را غنی‌تر کنیم و همه و حتماً فقرا به غذای سالم دسترسی داشته باشند. در روغن ۹۰ درصد و در شکر ۴۰ درصد واردات داریم که بر حرکت به سمت خودکفایی توجه داریم.

نوری‌قزلجه گفت: در زمینه فرسایش خاک وضعیت خوبی نداریم و باید اقدامات عاجل انجام دهیم؛ توسعه اقتصاد دریامحور که قدری مغفول‌مانده را در دست اجرا خواهیم داشت و برنامه‌های موجود را تقویت می‌کنیم. ما ۲۷۰۰ کیلیومتر ساحل داریم و باید استفاده بیشتری از آن داشته باشیم.  مرغوب‌ترین اراضی کشاورزی ما آن بخش‌هایی است که نوعاً در اطراف روستا و شهرها قرار دارند و باید از آن حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشاورزی بیان کرد: هم‌چنین در ادامه‌ی برنامه‌های خود تشکیل سازمان پیشرفت روستایی را مد نظر داریم. با مشارکت تشکل‌های صنفی و تخصصی بخش کشاورزی را اداره خواهیم کرد و از حضور مردم استفاده می‌کنیم. رمز موفقیت، مشارکت و جلب اعتماد مردم است و ما این نگاه را دنبال خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه انحصار در واردات نهاده‌ها را با دعوت از تشکل‌ها ساماندهی خواهیم کرد، اظهار داشت: بحث تنظیم بازار از موضوعات اساسی ماست و قوانین واردات کالاهای اساسی را مورد دقت داریم و در این زمینه باید حامی تولیدکننده‌ی داخلی‌مان باشیم.

نوری‌قزلجه بیان کرد: توجه به کشاورزی روستاپایه و عشایرپایه از موضوعاتی است که غفلت از آن، کمبود گوشت و جبر به واردات را برای ما رقم زده است. امروزه دام مولد از دست رفته و گوشت وارد می‌کنیم و سعی می‌کنیم دام مولد را افزایش داده و دامداری‌های کوچک و خصوصی را حمایت می‌کنیم تا این مشکل ساماندهی شود.

وی عنوان کرد: اقدامات فوریِ مورد تأکید نمایندگان در پرداخت پول گندم‌کاران را دنبال کردیم و در روزهای آتی به نتیجه می‌رسد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما با نمایندگان مجلس تعامل خواهیم داشت و می‌توانیم صدای مردم را بشنویم و این راهنمای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید