به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با توجه به مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و همچنین وجود نیروهای کار فراوان و آموزش ندیده و البته فارغ التحصیل دانشگاهی، نیاز جدی کشور به بحث آموزش های تخصصی که منجر به ایجاد شغل شود از مهمترین مسایل است. مسئله ای که وجود دارد این است که مطابق آمار […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با توجه به مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و همچنین وجود نیروهای کار فراوان و آموزش ندیده و البته فارغ التحصیل دانشگاهی، نیاز جدی کشور به بحث آموزش های تخصصی که منجر به ایجاد شغل شود از مهمترین مسایل است. مسئله ای که وجود دارد این است که مطابق آمار سازمان فنی و حرفه ای تقریباً ۷۰درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می شوند.
مهارت آموزی حلقه گمشده اشتغالزایی است؛ چرا که این روزها مهمترین مشکل بیکاران در جامعه نداشتن مهارت لازم متناسب با نیازهای بازار است. نیازهای بازار کار امروز با مدارک دانشگاهی اکثر دانشجویان فرق دارد و همین مسئله باعث سردرگمی جوانان در بازار کار و جستجوی شغل میان طرح های اشتغالی دولت باشد. در صورتی که اگر مهارت آموزی محور کار جویندگان کار باشد, جستجوی شغل برای آنها راحت تر خواهد شد.
مهرداد عظیمی،رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات به عنوان یک پدیده جهانی، گفت:بر اساس پایش داده های آماری در خصوص کمترین نرخ بیکاری در دو سال اخیر، ۷۹ درصد از افراد دارای شغل و درآمد، آموزش های مهارتی را کسب کرده اند که این امر نشان دهنده تأثیر بسزای آموزش های مهارتی در اشتغال می باشد و توجه ویژه توسعه آموزش های مهارتی با نگاه به آینده در کشور و توزیع متناسب منابع مالی در توسعه مهارت آموزی در کشور را می طلبد.
وی با بیان اینکه آزمون های استخدامی در کشور به صورت تئوری و نظری برگزار می شود و بعضاً افراد استخدام شده از مهارت کافی برخوردار نیستند، بیان کرد: آزمون های مهارتی ۲۵ درصد دانش و ۷۵ درصد عملی مورد سنجش قرار می گیرد و بازآموزی شاغلین در صنایع، پس از سنجش صلاحیت حرفه ای و فرآیند جذب نیروی جدی الاستخدام از مسیر موفقیت در آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای از عملکرد موفق این سازمان در ورود به حوزه اشتغال میباشد.
انتهای پیام/