شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 266613 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور، در نشست خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، اظهار کرد: توسعه روابط بین دو کشور اهمیت دارد. ما به شرایط ژئوپولیتیک ایران و عراق تأکید داریم که سبب می‌شود دو کشور نقطه وصلی بین آسیا و اروپا باشند. وی افزود: این موضوع مورد […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس جمهور، در نشست خبری مشترک با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، اظهار کرد: توسعه روابط بین دو کشور اهمیت دارد. ما به شرایط ژئوپولیتیک ایران و عراق تأکید داریم که سبب می‌شود دو کشور نقطه وصلی بین آسیا و اروپا باشند.

وی افزود: این موضوع مورد توافق و گفت‌وگو قرار گرفت و دو طرف درباره تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان در این زمینه تأکید کردند تا این کمیته برنامه‌های راهبردی و بلندمدت خود را ارائه کند.

رئیس جمهور با اشاره به استفاده از فرصت‌های همکاری بین دو کشور گفت: در این زمینه نیازمند اجرای توافقات امنیتی بین دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مقابله کنیم؛ همان کسانی که ثبات و امنیت منطقه را به مخاطره انداخته‌اند.

پزشکیان ادامه داد: رسالت ما این است که از هرگونه فتنه و اختلاف پرهیز کنیم. اگر با هم باشیم، درون آتش نمی‌افتیم و می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم.

رئیس جمهور افزود: ما به دنبال عراقی دارای استقلال، حاکمیت و امنیت هستیم و بر ایجاد فضای آرامش، برادری، صمیمیت و شکوفایی در آن تأکید داریم.

وی تصریح کرد: کمیته‌های اختصاصی برای اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌های امضاشده بین دو کشور تشکیل خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین گفت: امیدواریم با توجه به تحولات منطقه، چهره واقعی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم، نمایان شود.

وی اظهار داشت: ارتکاب رژیم صهیونیستی به جنایت‌های مختلف در نوار غزه، دروغ ادعای کشورهای غربی و سازمان ملل را فاش می‌کند.

پزشکیان ادامه داد: این رژیم به کودکان و بانوان حمله می‌کند و هر کسی هم که به دنبال دفاع از خود باشد را تروریست می‌خواند.

رئیس جمهور افزود: ما با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم در مسیر مقابله با رژیم صهیونیستی گام برداریم.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید