به گزارش خبرنگار اقتصادی اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی باید هواپیماهای رده خارج شده را تعیین تکلیف کنند خواستار فشار سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاینها برای انجام این کار شده بود. سعید چلندری اجاره پارکینگ هواپیما در فرودگاه را ناچیز عنوان کرده و با […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی باید هواپیماهای رده خارج شده را تعیین تکلیف کنند خواستار فشار سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاینها برای انجام این کار شده بود.
سعید چلندری اجاره پارکینگ هواپیما در فرودگاه را ناچیز عنوان کرده و با تهدید شرکتهای هواپیمایی افزود: ۲۰ هواپیما رده خارج در محوطه فرودگاه پارک شده که ایرلاینها باید آنها را بهعنوان ضایعات بفروشند.
در حالی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام بهدنبال فشار بر ایرلاینها برای تعیین تکلیف هواپیماهای فرسوده و از رده خارج است که یک طرف این ماجرا بانکها بهعنوان تصمیمگیر اصلی هستند.
مقصود اسعدی سامانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص هواپیماهای فرسوده در فرودگاه امام خمینی (ره) و درخواست مدیرعامل شهر فرودگاهی برای تعیین تکلیف آنها، اظهار کرد: شرکتهای هواپیمایی تعدادی هواپیمای اسقاطی دارند که در رهن بانک هستند و امکان تعیین تکلیف آنها تا زمانی که بانک نخواهد، وجود ندارد.
وی افزود: برای تعیین تکلیف این هواپیماها باید ایرلاینهای مربوطه و بانکها با هم به توافق برسند.
وی تاکید کرد: در واقع مشکل اصلی برای تعیین تکلیف هواپیماهای فرسوده و اسقاطی، بانکها هستند که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
سامانی از فراهم شدن امکان بازیافت هواپیماهای فرسوده در همدان خبر داد و گفت: بهتازگی مرکز بازیافت هواپیما با همکاری شهرداری در همدان راهاندازی شده است. این مرکز به ایرلاینها اعلام کرده میتوانند هواپیماهایی که از چرخه پروازی خارج شدهاند را به این مرکز منتقل کرده و در سال اول تخفیفات و تسهیلاتی برای ایرلاینها جهت عدم دریافت هزینه پارکینگ در نظر گرفته شده است.
به گزارش تسنیم، لازم به ذکر تماسها با مدیران شهر فرودگاهی امام برای پیگیری آخرین وضعیت هواپیماهای فرسوده، نتیجهای در بر نداشت.
انتهای پیام/