به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول ماههای اخیر بازار لوازم خانگی با افزایش عرضه و کاهش تقاضا روبرو شده است. به نحوی که در سطح بازار روند کاهشی قیمتها تاحد قابل توجهی ادامه دارد اما از آن طرف واحدهای تولیدی که قیمتهای محصولات خود را افزایش دادهاند به فروش کالا آن هم به […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول ماههای اخیر بازار لوازم خانگی با افزایش عرضه و کاهش تقاضا روبرو شده است. به نحوی که در سطح بازار روند کاهشی قیمتها تاحد قابل توجهی ادامه دارد اما از آن طرف واحدهای تولیدی که قیمتهای محصولات خود را افزایش دادهاند به فروش کالا آن هم به صورت اعتباری و تعاونی سوق پیدا کردهاند تا از این محل بتوانند گردش مالی خود را انجام دهند.
نکته مهم اینجاست فروشندگان لوازم خانگی کالاها را با قیمت سال گذشته به فروش میرسانند با این حال کمتر مشتری در بازار وجود دارد و بیشتر خریداران لوازم خانگی تمایل به خرید نیاز خود آن هم از طریق طرحهای اعتباری دارند.
یکی از فروشندگان لوازم خانگی به خبرنگار تسنیم میگوید: از اردیبهشت ماه امسال کارخانجات ۲۰ تا ۳۵ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادهاند اما به دلیل اینکه قیمت کالا در بازار روند کاهشی دارد آنها نمیتوانند با قیمتهای خود کالا در بازار بفروشند و عمده فروش خود را به طرحهای اعتباری و تخصیص وام انجام می دهند.تا از این محل هم مصرف کننده بتواند کالا تهیه کند و از طرف دیگر آنها فروش خود را داشته باشند.
وی افزود: هم اکنون لباسشویی که در کارخانه ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده اما در بازار ۱۸ میلیون و ۵۰۰ است. یخچال سایدبای ساید ۲۳ میلیون و ۵۰۰ تومانی نیز با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مشتری نقد ندارد. در تلویزیون هم کاهش قیمتها حدود دو تا سه میلیون تومن نسبت به قیمت کارخانه است.
این فروشنده تصریح کرد: مردم درآمد کافی برای خرید نقدی ندارند ما نیز با کاهش قیمتها میخواهیم مطالبات مالی خود را پرداخت کنیم به نظر میرسد با ادامه این روند اکثر واحدها به سمت فروش اعتباری بروند اما نکته جالب اینجاست در بازار لوازم خانگی وفور کالا از داخلی تا خارجی است اما تقاضا بسیار کم است.
انتهای پیام/