شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 267924 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داود دانش جعفری در همایش فعالان بازار سرمایه با اشاره به اینکه، یکی از چالشهای اقتصاد طولانی شدن بهره برداری از طرحهای عمرانی است، گفت: وقتی دولت دچار کسری بودجه است بیشتر منابع را به هزینه جاری تخصیص داده و‌منابع کافی برای پروژه‌ های عمرانی وجود ندارد. وزیر اسبق […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داود دانش جعفری در همایش فعالان بازار سرمایه با اشاره به اینکه، یکی از چالشهای اقتصاد طولانی شدن بهره برداری از طرحهای عمرانی است، گفت: وقتی دولت دچار کسری بودجه است بیشتر منابع را به هزینه جاری تخصیص داده و‌منابع کافی برای پروژه‌ های عمرانی وجود ندارد.

وزیر اسبق اقتصاد گفت: کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که طرحهای دولتی با کمک بخش خصوصی تامین مالی شود. یکی از این موارد بازار سرمایه است.

وی افزود، شیب استفاده از منابع برای هزینه های جاری افزایش یافته است. سوال این است که چگونه از بخش خصوصی برای سامان دهی طرحهای عمرانی استفاده کنیم.

به گفته دانش جعفری، بازگشت سرمایه بخش خصوصی در یک راه آهن یا فرودگاه اهمیت زیادی دارد. این مسیر از دو طریق بهره‌برداری بخش خصوصی یا واگذاری طرح و بازگشت سرمایه از محل اجاره به شرط تملیکی عملی میشود.

وی افزود،تکمیل پروژه‌اتوبان شمال حدود ۳۵سال طول کشیده درحالی که همان زمان تاکید میشد که بخش خصوصی به این مسیر ورود کند اما مسأله در بازگشت سرمایه از محل وصول عوارض بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید