پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 26907 |
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ |
104 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و صمت خواستار حل مشکل رانندگان خریدار کامیون های وارداتی شد. متن نامه بدین شرح است: سلام علیکم؛ با احترام؛ پیرو موارد پیشنهادی جهت تصریح در ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و صمت خواستار حل مشکل رانندگان خریدار کامیون های وارداتی شد.

متن نامه بدین شرح است:

سلام علیکم؛

با احترام؛ پیرو موارد پیشنهادی جهت تصریح در ترخیص و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی طبق مصوبه هیأت محترم وزیران آیین‌نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های  توسعه کشور در جهت نوسازی ناوگان فرسوده رانندگان اقدام به خرید خودروهای وارداتی با کارکرد سه ساله کرده‌اند و تمام هزینه‌ها را شخصاً و با ارز آزاد و بدون هیچ کمک دولتی اعم از خدمات پس از فروش، آلایندگی استانداردها و هزینه‌های گمرکی پرداخت نموده‌اند و از تخفیف ۲۵ درصدی گمرکی نیز استفاده نکرده‌اند. لذا در تاریخ ۱۴۰۱.۲.۱۱ جلسه‌ای در کمیسیون عمران با حضور مسئولین دستگاه‌های مربوطه برگزار گردید و راهکارهایی در جهت کمک به چالش‌ها و موانع، مورد تصویب قرار گرفت:

۱- با توجه به ماده ۴ تبصره یک اسقاط از روند شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی سه سال کارکرد حذف شود و در صورت عدم حذف اسقاط، صندوقی در ستاد سوخت دایر شود که رانندگان با نرخ تعیین شده دولتی هزینه اسقاط را به صندوق واریز نمایند. ستاد سوخت با تدابیر دولتی و الزام به اسقاط کامیون‌های فرسوده گواهی اسقاط در اختیار متقاضیان فعال در حوزه حمل‌ونقل صادر نماید.

۲- تعیین مهلت قانونی و تحویل کارت هوشمند یکساله به رانندگان فعال جاده‌ای با استعلام از سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای که در مهلت قانونی رانندگان گواهی اسقاط خود را تحویل سازمان راهداری نمایند با شرط غیر قابل فروش بودن کامیون به مدت دو سال و دریافت ضمانت‌نامه تغییر قانون هوای پاک نسبت به سن ناوگان‌های فرسوده و تفویض اختیار به وزارت راه جهت قطع خدمات از قبیل کارت هوشمند و کاهش سهمیه فرسوده، خروج ناوگان فرسوده دیزل و اسقاط آن از هر نوع بدون در نظر گرفتن تناژ به صورت دیزل به دیزل.

۳- با  توجه به زمان‌بر بودن تصمیمات جدید جهت شرایط اسقاط، کارت هوشمند فعالیت یکساله جهت ناوگان‌های ترخیص شده در قبال دریافت ضمانـت‌نامه صادر گردد.

۴- با قید فوریت خودروهایی که وارد شده‌اند و متعلق به رانندگان می‌باشند ترخیص و شماره‌گذاری گردد و شرایط حذف یا جایگزین اسقاط یا مهلت یکساله اعمال گردد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!