معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل و تسهیل در روند صدور دانشنامهها و عدم تفکیک آموزش و پژوهش و گفت: تفکیک آموزش و پژوهش خطاست چرا که آموزش پایه و اساس کار دانشگاه است. به گزارش ادراک خبر، دکتر محمود کمرهای در مراسم معرفی دکتر محمد میرهای به […]
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل و تسهیل در روند صدور دانشنامهها و عدم تفکیک آموزش و پژوهش و گفت: تفکیک آموزش و پژوهش خطاست چرا که آموزش پایه و اساس کار دانشگاه است.
به گزارش ادراک خبر، دکتر محمود کمرهای در مراسم معرفی دکتر محمد میرهای به عنوان مدیرکل جدید خدمات آموزشی دانشگاه تهران، آموزش را اساس کار علمی در دانشگاه دانست و گفت: کیفیت دانشگاه به کیفیت آموزش دانشگاه است. در دنیا دانشگاهی نداریم که در پژوهش قوی و بنام و شناختهشده باشد ولی آموزش ضعیفی داشته باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: بدون آموزش قوی نمیتوان کار پژوهش قوی انجام داد. یک دانشجویی آموزشدیده خوب و قوی میتواند یک پژوهش خوب و قوی ارائه بدهد.
وی تاکید کرد: آموزش از پژوهش جدا نیست. با ترکیب آموزش و پژوهش، فناوری تولید میشود و تولید یک فناوری و یک محصول جدیدی بدون تربیت یک محقق قوی و فردی که آموزش قوی دیده باشد، ممکن نیست.
دکتر کمرهای با اشاره به صدور الکترونیکی گواهی اشتغال به تحصیل و تسهیل در روند صدور دانشنامهها تصریح کرد: تفکیک آموزش و پژوهش خطاست چرا که آموزش دانشگاه پایه و اساس کار دانشگاه است و آموزش خوب و قوی سرآغاز فعالیتهای علمی برای دانشگاه و کشور است.
وی در پایان با تاکید بر حفظ کیفیت در امور آموزشی، گفت: در همه فرایندهای آموزشی باید کیفیت ملاک عمل قرار بگیرد؛ چرا که مسائل روزمره و گذرا تمام میشوند، ولی آنچه که میماند کیفیت است.
در ادامه این مراسم، دکتر علی طاهری میرقائد، مدیرکل سابق خدمات آموزشی دانشگاه تهران طی سخنانی از سامانه سپاری، بازنگری آئیننامههای آموزشی مقاطع مختلف، اسکن کلیه مدارک دانشجویان قدیمی و اسناد آموزشی به عنوان اقدامات اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه در سالهای اخیر نام برد.
دکتر طاهری میرقائد از بازنگری و تصویب دستورالعمل تدوین پایاننامهها، صدور و ارسال گواهیهای اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، تأیید معافیتهای نودانشجویان از طریق سامانه epolice، تسهیل در روند صدور دانشنامهها و… به عنوان دیگر اقدامات حوزه خدمات آموزشی دانشگاه تهران یاد کرد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، گفت: در این دوره مشکلاتی برای برگزاری کلاسهای غیرحضوری وجود داشت و بعضاً دانشجویانی بودند که ابزار لازم برای استفاده از این کلاسها را نداشتند؛ که طی هماهنگی با معاونتهای دانشجویی و فرهنگی تسهیلاتی برای تهیه لپتاپ و گوشی هوشمند برای آنان در نظر درگرفته شد.
دکتر طاهری میرقائد ارائه خدمات آموزشی در شرایط شیوع کرونا و موفقیت دانشگاه تهران در این دوره را حاصل انسجام بین مسئولان و کارشناسان آموزشی دانست و افزود: قطعاً بدون همراهی و همدلی کارشناسان و مسئولان آموزش این موفقیتها میسر نبود.
بازنگری آئیننامهها، پیادهسازی مصوبات شورای آموزشی، تهیه دستورالعمل برای پذیرفتهشدگان جدید در دوره کرونا، استقرار میز خدمت برای پاسخگویی به دانشجویان و مراجعان از دیگر خدماتی بود که مدیرکل سابق خدمات اموزشی دانشگاه به آن پرداخت.
دکتر طاهری میرقائد در پایان با بیان اینکه در دوره کرونا زیرساختهای خوبی در دانشگاه ایجاد شد، تاکید کرد: این ظرفیتها زمینه مناسبی برای آموزش ترکیبی در دانشگاه ایجاد کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمد میرهای، مدیرکل جدید خدمات آموزشی دانشگاه تهران نیز به اهمیت نیروی انسانی در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: با توجه با سابقه بالای کارکنان بخش آموزش، اگر اندیشهای برای جانشینپروری این نیروها صورت نگیرد، در آینده دچار چالش اساسی در بخش نیروی انسانی خواهیم شد.
وی ترمیم نیروی انسانی، بهبود سرمایههای انسانی و بهبود شرایط کارکنان آموزش را از جمله برنامههای اداره کل خدمات آموزشی در آینده برشمرد.
دکتر میرهای با تاکید بر ادامه سامانه سپاری در بخشهای مختلف آموزش، گفت: معتقدیم با سامانه سپاری فرایندها، اصولی مانند شفافیت، دقت، سرعت و پاسخگویی بهتر رعایت میشود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتباط بیشتر و بهتر با دانشکدهها و واحدهای دانشگاه، تفویض اختیار به صف و همچنین توجه بیشتر بر فرایندهای آموزشی در بخش دانشجویان بینالملل تاکید کرد.