سرهنگ ابراهیم ارزانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: دیروز جلسهای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در این جلسه بیشترین دغدغه خانم وزیر و پلیس ترددهای بالا در مبادی تهران بزرگ بود. وی افزود: سالانه ۱.۲ میلیارد تردد در تهران داریم. وی ادامه داد: با آنکه حدود یک درصد از […]
سرهنگ ابراهیم ارزانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: دیروز جلسهای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در این جلسه بیشترین دغدغه خانم وزیر و پلیس ترددهای بالا در مبادی تهران بزرگ بود.
وی افزود: سالانه ۱.۲ میلیارد تردد در تهران داریم.
وی ادامه داد: با آنکه حدود یک درصد از راههای کشور را در پایتخت داریم، اما ۱۳ درصد تردد خودروها در کشور در این راهها انجام میشود.
وی بیان کرد: یکی از دلایل این اتفاق حاشیهنشینی است؛ با توجه به اینکه قیمت مسکن افزایش یافته است، بسیاری از تهران خارج شدهاند. در گذشته معمولاً آخر هفته پیک سفرها بود، اما الآن در وسط هفته هم شاهد پیک ترددها هستیم.
رئیس پلیس راه تهران بزرگ به مثالی دراینباره اشاره کرد و یادآور شد: در آزادراه تهران ـ کرج رکورد ۳۰۳ هزار تردد خودرو را طی هفته گذشته داشتیم. در محدوده پاکدشت نیز تردد روزانه بالای ۲۰۰ هزار خودرو گزارش شده است.
ارزانی با ابراز اینکه “قبلاً تردد بالای ۱۵۰ هزار نداشتیم.”، راجع به راهکار حل این مشکل خاطرنشان کرد: راهکار قطار شهری است که ما آن را در اختیار نداریم، برای شهر پردیس این طرح پیشبینی شده است، اما فعلاً مسکوت مانده است.
وی اضافه کرد: برای اینکه بخواهیم در آزادراه تهران ـ قم دو لاین بهسمت فرودگاه امام احداث کنیم نیازمند حدود ۲۵۰۰ همت منابع مالی هستیم، مجبوریم زیرساختهای حملونقل کشور را مانند کشورهای پیشرفته دنیا بهروز کنیم.
انتهای پیام/+