شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 274517 |
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال-جنوب تعرفه حمل ریلی بارهای داخلی بین بندرامیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت. وی افزود: علاوه بر حمایت از حمل‌ ریلی بار، در تلاشیم با […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال-جنوب تعرفه حمل ریلی بارهای داخلی بین بندرامیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: علاوه بر حمایت از حمل‌ ریلی بار، در تلاشیم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه جابه‌جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که ویترین راه‌آهن بخش حمل‌ونقل مسافر است، تصریح کرد: این در حالی است که طی چند دهه اخیر به دلیل محدودیت‌های تعرفه‌ای نتوانسته‌ایم رشد مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر سرمایه‌گذاران پای کار باشند حاضریم در این زمینه همکاری کنیم؛ با ۲۰ میلیون دلار نقدینگی می‌توان ۲ رام ریل‌باس با کیفیت را وارد خط کرد.

ذاکری اظهار کرد: به این شکل بخش دولتی تصدی‌گری در این بخش را کنار می‌گذارد و با ایفای نقش حمایتی به رونق جابه‌جایی ریلی مسافر کمک می‌کند. تعرفه‌گذاری نیز در نظام عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، هر رام ریل‌باس شامل ۴ واگن خودکششی است. بنابر این به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۰ میلیون دلار نقدینگی برای واردات ۸ واگن خودکشش نیاز است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید