به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، نامه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس خطاب به اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است؛ «همانگونه که مستحضرید، حملونقل به عنوان یکی از مهمترین بنگاههای اقتصادی به طور مستقیم نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، نامه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس خطاب به اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است؛
«همانگونه که مستحضرید، حملونقل به عنوان یکی از مهمترین بنگاههای اقتصادی به طور مستقیم نزدیک به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده و از طریق ایجاد بسترهای لجستیکی مورد نیاز بخشهای زنجیره ارزش بینالمللی، نقش راهبردی در روابط اقتصادی و تجارت خارجی دارد، به طوری که سایر بخشهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدمات و… بدون حمل و نقل مقرون به صرفه قابلیت رقابت خود را از دست میدهند.
همچنین حل بخش زیادی از مشکلات ترافیکی که خود عامل اتلاف زمان شهروندان و نارضایتی عمومی، استهلاک زیرساخت، اتلاف منابع سوختی و معضلات زیست محیطی است، در گرو توسعه صنایع حمل و نقل میباشد.
با شرح فوق، نقش اساسی صنایع حملونقل در توسعه کشور منجر به ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تمرکز بیشتر بر حل مشکلات این بخش گردید، اما طبق اطلاع واصله، آن وزارتخانه در نظر دارد معاونت مزبور را در معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات ادغام نماید که از نظر کمیسیون عمران، به عنوان رکن تخصصی مجلس شورای اسلامی در بخش حمل و نقل، اثرات نامطلوبی در شاخصهای حمل و نقل به ویژه زیرساخت و ناوگان خواهد گذاشت. لذا مستدعی است با قید فوریت دستور فرمایید ضمن حفظ و تقویت معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از اهداف کمی و برنامههای عملیاتی زمانبندی شده آن وزارتخانه در حوزه صنایع حمل و نقل، به کمیسیون عمران ارائه گردد.»
انتهای پیام/