به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا اکبری در همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین آلات، اظهار کرد: اولویت اول ما در سازمان راهداری تخصیص بهینه بودجه برای پروژه نگهداری راههاست. با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه چند حکم خوب برای تامین بودجه مورد نیاز سازمان راهداری آمده تلاش میکنیم آیین نامههای مربوطه […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم رضا اکبری در همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین آلات، اظهار کرد: اولویت اول ما در سازمان راهداری تخصیص بهینه بودجه برای پروژه نگهداری راههاست. با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه چند حکم خوب برای تامین بودجه مورد نیاز سازمان راهداری آمده تلاش میکنیم آیین نامههای مربوطه را به دولت ارائه داده تا منابع مالی جدیدی جهت راههای روستایی جذب کنیم.
وی افزود: در سازمان راهداری هزینه استهلاک جاده را مطابق یک مدل خوب در کشور محاسبه کردهایم بر این اساس به ازای یک کیلومتر پیمایش ۱۰۵۲ تومان استهلاک داریم در این محاسبه استهلاک ناشی از عوامل محیطی اعمال نشده است..
وی ادامه داد: به طور معمول ۴۷ درصد تردد جادههای کشور مربوط به کامیونهای دو محور، ۲۳درصد ۳محور و ۲۴درصد نیز مربوط به کامیون های ۴ محور است.
سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: سال گذشته حدود ۱۶.۵ میلیارد کیلومتر جابجایی بار در جادههای کشور داشتیم. سال گذشته با اعداد تازه کشف شده حدود ۴۰ همت استهلاک جاده داشتیم که سازمان راهداری فقط ۱۵ همت پول داشت.
اکبری بیان کرد: امسال با توجه به رشد در کیلومتر و تناژ جمع استهلاک جاده ها به ۵۳ هزار میلیارد تومان رسیده، در حالی که سازمان راهداری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع برای سال ۴۰۲ و ۴۰۳ حدود ۶۳ همت استهلاک روی دست ما باقی مانده است، اضافه کرد: لازم به یادآوری است که خرابی ناشی از اضافه بار در محاسبات مربوط به استهلاک جاده ها نیست.
وی تاکید کرد: هرچه پول داریم برای نگهداری جادهها هزینه میشود، اما بازهم درجا میزنیم.
انتهای پیام/