به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین پورفرزانه در دیدار با مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، اظهار کرد: در سالهای گذشته، شرکتهای هواپیمایی با تکیه بر منابع خود و راهکارهای مختلف، به حل مشکلات این صنعت پرداختهاند، اما این رویکرد جزیرهای منجر به تحمیل هزینههای سنگینی شده است. وی افزود: هدف ما این است که روند […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین پورفرزانه در دیدار با مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، اظهار کرد: در سالهای گذشته، شرکتهای هواپیمایی با تکیه بر منابع خود و راهکارهای مختلف، به حل مشکلات این صنعت پرداختهاند، اما این رویکرد جزیرهای منجر به تحمیل هزینههای سنگینی شده است.
وی افزود: هدف ما این است که روند قانونگذاری در صنعت هوانوردی را در مسیر درست خود قرار دهیم. برای تحقق این هدف، نیازمند همکاری و همفکری تمامی فعالان این صنعت هستیم تا بتوانیم موانع موجود را کاهش یا رفع کنیم.
وی با اشاره به تاثیر این اقدام بر جذب سرمایهگذاران، اضافه کرد: این تغییرات موجب افزایش تمایل به تأسیس ایرلاینها و ورود هواپیماهای بیشتر به کشور خواهد شد. همچنین با حمایت از بومیسازی قطعات و موتورهای هواپیما و همکاری با صنعتگران داخلی، میتوانیم وضعیت ناوگان هوایی کشور را بهبود دهیم.
وی ادامه داد: در زمان حاضر متولی مشخصی برای هواپیماسازی در کشور نداریم، اما ایجاد مدل مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران با مدل “مپنا” برای افزایش تابآوری ناوگان و احیای هواپیماهای زمینگیر در دستور کار است. این پروژه با همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی به زودی اجرایی خواهد شد و میتواند راهحلی مناسب برای نیازهای صنعت هوانوردی کشور باشد.
پورفرزانه تاکید کرد: یکی از بزرگترین چالشها برای شرکتهای هواپیمایی، زمانبر بودن تعمیرات و نگهداری قطعات و موتورها است. مدیریت پروژههای صنایع هوایی ایران میتواند به رفع این مشکل کمک کرده و به شرکتهای هواپیمایی این امکان را بدهد تا با اطمینان بیشتری قطعات و موتورها را تأمین و تعمیر کنند و به این ترتیب خدمات بهتری به مسافران ارائه دهند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان سهامدار اصلی این پروژه، با همکاری شرکتهای خصوصی به عنوان شرکای استراتژیک، در این زمینه فعال خواهد بود و منتظر دریافت نظرات بهرهبرداران و متخصصان این صنعت است.
انتهای پیام/