پنجشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 280358 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکت‌های بیمه‌ای را برای بهره‌برداری عموم منتشر کرد. این آمار در ۴جدول مشتمل بر آمار کل شکایات، درمان، ثالث و بدنه منتشر شده است.   این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکت‌های بیمه‌ای را برای بهره‌برداری عموم منتشر کرد. این آمار در ۴جدول مشتمل بر آمار کل شکایات، درمان، ثالث و بدنه منتشر شده است.

 

این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده (وارد و ناوارد) و شکایات در حال رسیدگی تفکیک شده منتشر شده است.

برهمین اساس و طی ۷ ماهه نخست امسال سه هزار و ۴۱۴ شکایت مکتوب از ۳۲ شرکت بیمه‌ای فعال در ایران به ثبت رسیده است.

اخبار شرکت‌های بیمه , بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

در آمار ارایه شده به گستردگی بیمه شدگان به تفکیک شرکت های بیمه ای اشاره ای نشده است؛ بنابراین نمی توان با قطعیت درصد رضایتمندی مردم با توجه به گستردگی هر شرکت بیمه ای را مورد بررسی قرار داد؛ با این وجود از اطلاعات ارایه شده می توان دریافت که بیمه های «دانا» با ۶۲۱، «ایران» با ۴۰۹ و «آرمان» با ۴۰۵ مورد شکایت ثبت شده در راس و بیمه‌های «فردا»، «مفید» و «هامرز» هر کدام با یک مورد شکایت مکتوب در انتهای فهرست ۳۲ شرکت بیمه ای بابت شکایت مکتوب مردمی قرار دارند.

اخبار شرکت‌های بیمه , بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

طبق این گزارش طی ۷ ماهه امسال در بخش درمان، ۶۶۱ شکایت مکتوب از بیمه‌ها ثبت شده است که ۵۴۸ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۳۸ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش ۶۱.۶۷ درصد شکایت ها وارد بوده است.

اخبار شرکت‌های بیمه , بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

همانطور که در گزارش قبلی بیمه مرکزی نیز قید شده بود، بیشترین شکایت مردم از شرکت های بیمه به بیمه شخص ثالث مربوط می شود. در تاریخ مورد بررسی در بخش بیمه شخص ثالث، یک‌هزار و ۵۱۹ شکایت مکتوب ثبت شده که از این تعداد یک‌هزار و ۳۱۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۹۵ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش  ۷۵.۵ درصد شکایت ها وارد بوده است.

اخبار شرکت‌های بیمه , بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

همچنین در بخش بیمه بدنه اتومبیل نیز در طول هفت ماه گذشته ۶۹۷ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۹۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۹۰ شکایت وارد بوده است بنابراین در این بخش ۶۵.۳ درصد شکایت ها وارد بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید