به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان اواخر ماه گذشته نامهای به محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نوشته و مدعی شده، به دلیل افزایش ندادن طولانی مدت قیمتها و افزایش قیمت مواد اولیه، اگر به قیمت برخی از خودروهای ایران خودرو ۷۰ الی ۸۰ درصد اضافه کنیم تازه به […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان اواخر ماه گذشته نامهای به محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نوشته و مدعی شده، به دلیل افزایش ندادن طولانی مدت قیمتها و افزایش قیمت مواد اولیه، اگر به قیمت برخی از خودروهای ایران خودرو ۷۰ الی ۸۰ درصد اضافه کنیم تازه به قیمت تمام شده میرسیم.
دبیر انجمن خودروسازان در حالی برای این ادعای خود هیچ سندی ارائه نداده و اعلام هم نکرده که کدام خودروها با این میزان زیان انباشته تولید می شوند، که غیرمستقیم درخواست کرده این خودروها ۷۰ تا ۸۰ درصد گران شوند!
اگر بخواهیم ادعای بدون سند آقای نعمت بخش را بپذیریم، ارزان ترین محصول سواری ایران خودرو یعنی پژو ۲۰۷ که در حال حاضر ۴۵۸ میلیون تومان است، باید حداقل ۳۶۶ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند تا تازه به قیمت تمام شده تولید یعنی ۸۲۰میلیون تومان برسد.
یا اگر خودروی مد نظر آقای نعمت بخش مثلا دناپلاس توربو اتومات باشد که قیمت کارخانه ای آن در حال حاضر ۷۰۱ میلیون تومان است، اگرباید ۸۰ درصد به قیمت آن اضافه کنیم تا به قیمت تمام شده برسد، حداقل ۵۶۰ میلیون تومان باید به قیمت دناپلاس اتومات اضافه کنیم، یعنی قیمت تمام شده تولید این خودرو به عبارتی می شود ۱ میلیارد و ۲۶۰میلیون تومان.
به نظر می رسد، آقای نعمت بخش بدون اینکه بخواهد ادعاهای کلی بدون سند مطرح کند، باید با جزئیات از خودروهایی که مدعی است با زیان تولید می شود نام ببرد تا کارشناسان این حوزه ادعاهای وی را راستی آزمایی کنند.
انتهای پیام/