دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-07-14
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 318277 |
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۰ |
1 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک توسعه و تجارت اکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس وزرای حمل‌ونقل کشورهای عضو اکو در تهران، گفت: بانک توسعه اکو، به‌عنوان تنها نهاد مالی تأسیس‌شده به‌منظور حمایت از پروژه‌های مشترک کشورهای عضو، از ۱۵ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است. سرمایه […]

محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک توسعه و تجارت اکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس وزرای حمل‌ونقل کشورهای عضو اکو در تهران، گفت: بانک توسعه اکو، به‌عنوان تنها نهاد مالی تأسیس‌شده به‌منظور حمایت از پروژه‌های مشترک کشورهای عضو، از ۱۵ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است. سرمایه این بانک در حال حاضر رقمی در حدود ۴۵۰ میلیون دلار است و در طی ۱۵ سال گذشته، مجموعاً نزدیک به ۳ میلیارد دلار تسهیلات به کشورهای عضو اعطا شده است.

ارائه تسهیلات برای نیروگاه و واردات کالاهای بشردوستانه توسط بانک اکو به ایران

وی افزود: به‌طور مشخص، این بانک تاکنون در قبال جمهوری اسلامی ایران به دو شیوه اقدام کرده است. نخست، اجرای پروژه‌های آبرسانی و نیروگاهی با کارفرمایی وزارت نیرو، که تسهیلاتی در سال‌های گذشته در این راستا اعطا شده است. دوم، اختصاص خطوط اعتباری برای تأمین کالاهای بشردوستانه که به سه بانک خصوصی ایرانی پرداخت یا تصویب شده و در مرحله اجرایی قرار دارد.

 

.

انتظار بانک اکو برای حمایت از پروژه‌های ریلی ایران در صورت همکاری بانک‌های ترک

مدیرعامل بانک توسعه و تجارت اکو با اشاره به اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این بانک، تأمین مالی پروژه‌های ریلی جمهوری اسلامی ایران است، به‌ویژه پروژه‌های مشترک میان ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان که محوریت آن با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، گفت: ما در انتظار دریافت پروپوزال‌ها و پیشنهادات رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی هستیم و در صورتی‌که بتوانیم حمایت لازم را از بانک‌های ترکیه برای انتقال منابع مالی به کشور فراهم آوریم، فرآیند تصویب این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا پروژه خط ریلی رشت–آستارا و موارد مشابه مورد حمایت مالی بانک توسعه اکو قرار خواهند گرفت یا خیر، گفت: تاکنون پیشنهاد مشخصی در این خصوص دریافت نشده است. تنها پروژه‌ای که در حال حاضر پیشنهاد اولیه آن مطرح شده، پروژه موسوم به «چشم ثریا» است که به اتصال خطوط ریلی ایران و ترکیه می‌پردازد.

بت‌شکن با بیان اینکه نشستی با خانم صادق وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و مقرر گردید پروژه‌ها از طریق وزارتخانه مربوطه به بانک معرفی شوند، گفت: بدیهی است که این پروژه‌ها باید دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند و از پشتیبانی مالی لازم نیز برخوردار باشند تا مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید