پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 31976 |
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ |
92 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

تلسکوپ فضایی هابل ناسا تصاویری از دو کهکشان مارپیچی گرفته است که در مجموع به نام Arp ۳۰۳ شناخته می‌شوند، اما آن‌ها به طور جداگانه، IC ۵۶۳ (پایین) و IC ۵۶۴ (بالا) نامیده می‌شوند که بیش از ۲۷۵ میلیون سال نوری از ما فاصله دارند و در جهت کهکشان هستند.  به گزارش indianexpress، در این […]

تلسکوپ فضایی هابل ناسا تصاویری از دو کهکشان مارپیچی گرفته است که در مجموع به نام Arp ۳۰۳ شناخته می‌شوند، اما آن‌ها به طور جداگانه، IC ۵۶۳ (پایین) و IC ۵۶۴ (بالا) نامیده می‌شوند که بیش از ۲۷۵ میلیون سال نوری از ما فاصله دارند و در جهت کهکشان هستند. 
به گزارش indianexpress، در این تصویر از داده‌های دو رصد جداگانه تلسکوپ فضایی هابل از Arp ۳۰۳ استفاده شد. اولین رصد از طریق داده‌های دوربین میدان وسیع هابل گرفته شد و رصد دوم به واسطه دوربین پیشرفته هابل برای مشاهده سریع کهکشان‌های درخشان در سراسر آسمان گرفته شد. ستارگان از ابر‌های غبار و گاز پراکنده در اکثر کهکشان‌ها تشکیل شده اند. تلاطم درون این ابر‌ها گره‌هایی با جرم کافی ایجاد می‌کند که گاز و غبار تحت جاذبه گرانشی خود شروع به فروپاشی می‌کنند. با فروپاشی این ابرها، مواد در مرکز آن‌ها شروع به گرم شدن می‌کنند.

این هسته داغ در قلب ابر‌های در حال فروپاشی، پیش ستاره نامیده می‌شود و در نهایت به یک ستاره تبدیل می‌شود. مدل‌های کامپیوتری شکل‌گیری ستاره‌ها پیش‌بینی می‌کنند که ابر‌های در حال چرخش گاز و غبار در حال فروپاشی ممکن است به دو یا سه حباب تقسیم شوند این می‌تواند توضیح دهد که چرا اکثر ستارگان کهکشان راه شیری جفت یا در گروه‌های چند ستاره هستند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید